Etusivu » Tiedotteet » Kauppa » Raskaalle liikenteelle tietoa 5.4. ABC Hirvaskankaalla, Liikkuvan poliisin infotilaisuus

Osuuskauppa Keskimaa

Julkaistu: 01.04.2011 klo 10:29
Julkaisija: Osuuskauppa Keskimaa

Liikkuvan poliisin Jyväskylän yksikkö järjestää raskaan liikenteen infotilaisuuden ABC Hirvaskankaalla tiistaina 5.4.2011.

– Puolen vuoden kokeilun aikana Liikkuva poliisi järjestää kymmenellä eri paikkakunnalla raskaan liikenteen infotilaisuuden joka kuukauden ensimmäisenä tiistaina. Keski-Suomessa olemme aiemmin tänä vuonna pyrkineet tavoittamaan raskaan liikenteen kuljettajia 9-tien varrella Leppälahdessa sekä nelostien varrella Mämmensalmella, kertoo ylikonstaapeli Veikko Matikainen liikkuvan poliisin Jyväskylän yksiköstä.

Levähdysalueille ei kuitenkaan ole pysähtynyt raskasta liikennettä toivotulla tavalla. Niinpä nyt Raskas-infon paikkana kokeillaan liikennettä palveluillaan joka tapauksessa pysäyttävää ABC-liikennemyymälää. Keski-Suomessa parhaiten raskaan liikenteen kuljettajien tavoittamiseen soveltuu ABC Hirvaskangas, joka on rahtarien suosituimpia taukopaikkoja koko maassa.

– Menemme sinne, missä ammattikuljettajat pysähtyvät syömään, kahvittelemaan ja pitämään taukojaan.

Poliisin infopiste sijoitetaan ABC Hirvaskankaan raskaan liikenteen pysäköintialueelle. Paikalla on poliisiauto, jossa on Raskas-infon opastetaulu.

Veikko Matikaisen mukaan Keski-Euroopassa vastaavalla toiminnalla on saatu hyviä, tienkäytön turvallisuutta parantaneita tuloksia aikaan.

Hän korostaa, että Raskas-info on vapaamuotoinen tilaisuus, johon raskaan liikenteen kuljettajat ovat tervetulleita keskustelemaan kasvokkain liikennettä valvovan poliisin kanssa erilaisista kuljetusalaan liittyvistä kysymyksistä. Sakkoja tai huomautuksia ei paikan päällä jaeta.

– Keskustelujen ja neuvonnan lisäksi voidaan kuljettajan niin halutessa tehdä esimerkiksi kuorman tarkastus. Havaituista puutteista ei kuljettajaa rangaista, mutta vakavat puutteet on korjattava ennen matkan jatkamista.

Keskimaan liikennemyymälä- ja polttonestekaupan toimialajohtaja Heikki Tervanen on tyytyväinen siihen, että arvokasta työtä tien päällä tekevälle Liikkuvalle poliisille voidaan tarjota ABC Hirvaskankaalla mahdollisuus ennaltaehkäisevään liikenneturvallisuustyöhön.

– On hienoa, että voimme tuottaa asiakkaillemme ja yhteistyökumppaneillemme lisäarvoa tarjoamalla heille luontevan kohtauspaikan ja areenan rakentavalle keskustelulle ja opastukselle, Tervanen toteaa.

ABC-liikennemyymälät ovat keskeisiä liikenteen palvelukeskuksia, jotka pysäyttävät Keski-Suomessa vuosittain noin seitsemän miljoonaa asiakasta.

– Yksi tärkeä asiakasryhmämme on ammattiautoilijat, mikä näkyy erityisen hyvin truck point -pisteissämme ABC Hirvaskankaalla ja ABC Vaajakoskella. Esimerkiksi Hirvaskankaan ABC:llä  rahtareille onkin tarjolla erityispalveluina taukotila, sauna, vaatehuolto sekä hierova tuoli.

Tervetuloa Raskas-infoon ABC Hirvaskankaalle tiistaina 5.4.2011 klo 11-13.

Liikkuva poliisi

ylikonstaapeli Veikko Matikainen, 040 0454474

Keskimaa Osk

toimialajohtaja Heikki Tervanen, 050 593 5764

Keskimaa Osk on vähittäiskauppaa sekä matkailu- ja ravitsemiskauppaa, liikennemyymälä- ja polttonestekauppaa sekä rautakauppaa harjoittava monialayritys, joka tarjoaa palveluja yli 100 toimipaikassa. Keskimaa on Keski-Suomen maakunnan suurimpia yrityksiä yli 600 miljoonan euron vuosimyynnillään. Asiakasomistajia on yli 107 000. Keskimaa työllistää yli 1900 keskisuomalaista.