Etusivu » Tiedotteet » Kauppa » Postit saa lomallakin kääntämällä ne kesäosoitteeseen tai käyttämällä Netpostia

Posti Group

Postit saa lomallakin kääntämällä ne kesäosoitteeseen tai käyttämällä Netpostia

Julkaistu: 18.05.2016 klo 08:15
Julkaisija: Posti Group

Noin 85 000 kotitaloutta kääntää loma-ajan postit kesäosoitteeseen tai haluaa lähetyksille turvallisen säilytyksen poissaolon ajaksi jakelun keskeytyksellä. Jakelun muutokset kannattaa tilata hyvissä ajoin ja viimeistään noin viikkoa ennen lomalle lähtöä. Postinjakelun muutokset voi tehdä helposti Postin verkkopalvelussa tai älypuhelimen Posti-mobiilisovelluksella.

- Posti on mukana tekemässä lomasta huolettoman. Kun postit kääntää kesäosoitteeseen tai keskeyttää jakelun, postilaatikko ei pääse täyttymään ja herättämään huomiota. Tänä vuonna Postin verkkokaupasta voi tilata loman ajaksi myös ruohonleikkauspalvelun, niin piha pysyy siistinä ja talo asutun näköisenä, tuotepäällikkö Ulla Kankkunen Postista kertoo.

Postit seuraavat mukana lomalle paitsi Postin edelleenlähettäminä myös Netpostissa. Netpostiin voi vastaanottaa sähköisesti muun muassa laskuja ja palkkakuitit, jotka muutoin tulisivat paperikirjeinä. Käyttäjä voi valita haluamansa lähettäjätahot noin 20 000 Netpostin eri lähettäjästä.

Mökkeilijän ei tarvitse myöskään ohittaa verkkokauppojen kesän alennusmyyntejä, sillä Postin toimittamat paketit voi ohjata Oma noutopiste -palvelulla maksutta sopivaan palvelupisteeseen.

Postit voi tilata vaikka mökin nurkalle

Postit jaetaan haja-asutusalueella postilaatikkoon, joka sijaitsee alueen vakituisten asukkaiden laatikkoryhmässä. Postit voi kuitenkin halutessaan tilata lähemmäs sopimalla postilaatikon sijainnista Postin kanssa. Tämän Lähilaatikko mökille -palvelun saa niin ikään käyttöön verkossa. Verkkopalvelun kautta paikallinen jakelu arvioi asiakkaan ehdottaman postilaatikon paikan, ja asiakas saa siitä vahvistuksen sähköpostitse. Selkeät nimi- ja osoitemerkinnät postilaatikoissa helpottavat postinjakelua.

Sanomalehtien kääntäminen tai jakelun keskeytys tulee sopia sanomalehtien omien asiakaspalveluiden kanssa.

Lisätietoja asiakkaille:

Postinjakelun muutokset: www.posti.fi/lomaposti
Sähköinen postilaatikko Netposti: www.posti.fi/netposti
Postin paketinohjauspalvelu: www.posti.fi/ohjaus
Postin ruohonleikkauspalvelu: www.posti.fi/ruohonleikkaus

Postinjakelun muutokset saa edullisimmin käyttöön verkkopalvelussa. Postin käännön ja jakelun keskeytyksen voi verkkopalvelun lisäksi tilata puhelimitse numerosta (suomeksi) 0295 535 535 (pvm/mpm) ja (ruotsiksi) 0295 535 536 ma-pe klo 8-16.

Lisätietoja medialle:

Posti MediaDesk, puh. 020 452 3366 (ma-pe klo 9.00–16.30)

Posti Group on ensisijainen valintasi postin, logistiikan ja verkkokaupan palveluissa. Huolehdimme kaupankäynnin ja arjen sujuvuudesta yhdeksässä maassa. Liikevaihtomme vuonna 2015 oli 1 650 miljoonaa euroa. Palvelemme asiakkaitamme Suomessa Posti-nimellä ja muissa maissa Itella-nimellä noin 22 000 ammattilaisen voimin. Kaikki palvelumme Suomessa ovat hiilineutraaleja. www.posti.com.