Etusivu » Tiedotteet » Kauppa » Pirkanmaan Osuuskauppa kehittää vahvasti Lempäälän palveluita

Pirkanmaan Osuuskauppa

Pirkanmaan Osuuskauppa kehittää vahvasti Lempäälän palveluita

Julkaistu: 07.08.2013 klo 16:10
Julkaisija: Pirkanmaan Osuuskauppa

Sääksjärvelle rakennetaan Suomen vähäpäästöisin S-market
S-market Lempäälä siirtyy laajentumisen myötä uuteen kiinteistöön Lempoisiin

– Pirkanmaan Osuuskauppa pyrkii tarjoamaan monipuolisia ja kilpailukykyisiä palveluita siellä, missä asiakkaat ovat. Lempäälässä on voimakas väestönkehitys, jonka mukana palvelutarjonnankin pitää pysyä, Pirkanmaan Osuuskaupan päivittäistavarakaupan toimialajohtaja Mirkka Voutilainen kertoo.

Suomen vähäpäästöisin S-market Sääksjärvelle

Sääksjärvelle rakennetaan kokonaispinta-alaltaan 2132 m²:n kokoinen rakennus, jonne tulee 984 m² S-marketin myyntialaa. Tontin koko on 8600 m² ja autopaikkoja tulee olemaan noin 100. Samaan kiinteistöön tulevat Apteekki Ikioma ja toinen vuokrattava tila.

VTT on ollut mukana suunnittelemassa S-market Sääksjärveä. Uusi S-market hyödyntää maalämpöä, aurinkokennoja ja tehokkaita kannellisia kylmälaitteita, joiden jäähdytysaineena käytetään hiilidioksidia. Valaistusta suunnataan tuotteisiin, jolloin yleisvalaistustehoa voidaan pienentää. Näiden lisäksi vähäpäästöisyys toteutuu monilla muilla kehittyneillä suunnitteluratkaisuilla. Valmiin S-marketin energiankulutus tulee oleman noin 50 % normaalin S-marketin energiankulutuksesta.

Valikoimia suunniteltaessa on huomioitu paikallinen tarjonta. S-market Sääksjärvelle tulee kattava valikoima päivittäistavaroita. Tehokas tilankäyttö mahdollistaa tavallista suuremman tuotevalikoiman. Asiakkaat löytävät siis kaiken tarvittavan sekä arkeen että juhlaan.

– Sääksjärvellä asiakasomistajat ovat todella odottaneet palveluiden paranemista. Vähäpäästöisen S-marketin rakentaminen on osuuskaupalle mielenkiintoinen projekti, jonka tuloksena voimme tarjota sääksjärveläisille Oman Kaupan, Voutilainen summaa.

S-market Lempäälä siirtyy nykyisestä kiinteistöstään Lempoisten Kauppakulmaan

Myymälä siirtyy uuteen tilavampaan kiinteistöön, jonne tehdään puitteet modernille S-marketille. Myyntiala kasvaa merkittävästi – uuden S-marketin myyntialaksi tulee 1742 m². Tämä mahdollistaa myös tuotevalikoiman huomattavan laajentamisen. Uuteen kiinteistöön toteutetaan Oma Keittiö -palvelulinjasto. Myös oheispalvelut paranevat, ja asiakkaille voidaan tarjota mahdollisimman kattavat palvelut saman katon alta. Samaan kiinteistöön tulevat Alko, apteekki, LähiTapiola ja S-marketin yhteyteen posti. Uusi kiinteistö tarjoaa myös aiempaa paremman asiakaspysäköinnin.

Molemmat S-marketit valmistuvat huhtikuussa 2014.

pt-kaupan toimialajohtaja Mirkka Voutilainen, 010 7670081