Etusivu » Tiedotteet » Kauppa » Perheleipurit ostivat Primulan leipomotoiminnan

Julkaistu: 16.01.2013 klo 10:00
Julkaisija: Moilas Leipomo

Moilas Oy jatkaa Primulan perinteitä yhdessä muiden Perheleipureiden kanssa

Perheleipurit Oy on ostanut perinteisen helsinkiläisen Primula-tuotemerkin sekä Järvenpään leipomon tuotantolaitteiston. Samalla Perheleipurit on tehnyt Keskinäinen työeläkevakuutusyhtiö Varman kanssa pitkäaikaisen vuokrasopimuksen Järvenpäässä sijaitsevasta vuonna 2010 valmistuneesta leipomokiinteistöstä.

Moilas Oy on yksi Perheleipurit Oy:n omistajista.

”Nyt hankitut uudet tuotantolaitteet ja toimitilat mahdollistavat laadukkaiden uudentyyppisten tuotteiden valmistuksen ja pitkän tähtäimen kasvun. Tämä vahvistaa myös Perheleipurien asemaa ennen kaikkea pääkaupunkiseudulla. Investointi mahdollistaa asiakkaidemme palvelemisen uusilla esim. myymälöiden paistopisteisiin suunnitelluilla tuotteilla”, Moilas Oy:n hallituksen puheenjohtaja ja Perheleipurit Oy:n hallituksen jäsen Juha Moilanen sanoo

Vuodesta 1908 asti pääkaupunkiseudulla toiminut Primula lopetti leivän ja valmisruokien valmistuksen, kun sen omistama Järvenpään Herkkutehdas hakeutui konkurssiin marraskuussa 2011.

”On hienoa jatkaa perinteisen Primulan leivontaperinteitä”, Juha Moilanen sanoo.

Pieksämäellä sijaitsevaan Moilas-leipomokonserniin kuuluvat Moilas Oy, Moilas Leipomo Oy ja Oy Moilas GF Ltd ja sen päätuotteita ovat tuoreleipätuotteet, pizza- ja välipalatuotteet sekä gluteenittomat leipomotuotteet. Pian 60 vuotta toiminut perheyritys työllistää yhteensä noin 130 työntekijää. Moilasen tuotteita toimitetaan kotimaan lisäksi muun muassa Ruotsiin, Norjaan, Tanskaan, Saksaan, Irlantiin, Hollantiin, Unkariin ja Italiaan. Yritys on gluteenittomissa leipomotuotteissa alan markkinajohtaja Suomessa.

Perheleipureita ovat Moilas Oy:n lisäksi Leipomo Salonen Oy Turussa, Leivon Leipomo Oy Tampereella ja Pulla-Pirtti Oy Oulussa, Rovaniemellä, Raahessa ja Kauhavalla. Perheleipurit-ryhmä on vuodesta 2008 asti omistanut Helsingin Herttoniemessä sijaitsevan Perheleipurit Eho -leipomon. Perheleipurit Oy ja sen omistajaleipomot pitävät hallussaan maan leipomomarkkinoiden kolmossijaa ja työllistävät yhteensä yli 500 ammattilaista. Kukin leipomo vastaa Perheleipurit-tuotevalikoimasta omilla toiminta-alueillaan. Lisäksi jokaisella on omat alueelliset tuotteensa.

Juha Moilanen, hallituksen puheenjohtaja, Moilas Oy
juha.moilanen@moilas.com