Etusivu » Tiedotteet » Kauppa » Oululaiskeksintö saa tulikokeensa Holmenkollenin maailmancupissa lauantaina

Skiiot

Oululaiskeksintö saa tulikokeensa Holmenkollenin maailmancupissa lauantaina

Julkaistu: 04.02.2016 klo 09:25
Julkaisija: Skiiot

Ex-Nokia-Renesas-Broadcom-johtajataustaisen yrittäjä Marko Höynälän yhtiö Exiops kehittää nyt täyttä höyryä SKIIOT®-hiihtomittaria avuksi Suomen hiihtomenestykselle. IoT-teknologialle perustuva oululaiskeksintö on jo ehtinyt saada kovaa kyytiä Suomen Cupin Imatran ja Vantaan osakilpailuissa.

Tulevana lauantaina laitetta testaa kilpailuolosuhteissa Ounasvaaran Hiihtoseuran nouseva lupaus Ari Luusua, jonka valinnasta Oslon miesten 50 km joukkueeseen Hiihtoliitto tiedotti maanantaina. ”Seuramme haluaa olla mukana kehittämässä pohjoissuomalaista teknologiaa osaksi kansainvälisen tason suomalaista kilpahiihtoa”, sanoo Ounasvaaran Hiihtoseuran johtohahmo Harri Andersson. ”SKIIOT:n monet ominaisuudet ovat valmennuksen ja huollon kannalta käänteentekeviä”, Andersson jatkaa.

Kymmeniä kertoja sekunnissa mitattavan lumen lämpötilan lisäksi SKIIOT mittaa mm. ilmankosteutta ja –painetta sekä ilman lämpötilaa, suhteellista korkeutta, käytettyä hiihtotekniikkaa, hiihtäjän sykevaihtelua, potkujen määrää ja potkufrekvenssiä sekä nopeutta. Piirtäen tarkan hiihtoreitin nousuineen ja laskuineen, SKIIOT liittää mittaamiensa muuttujien arvot tarkasti tiettyyn tarkastelun kohteena olevaan latuosuuteen. Valmennus saa helppokäyttöisellä työkalulla tarkasteltavakseen myös usean hiihtäjän rinnakkain ilmoitetut mittaustulokset.

SKIIOT:n kilpailutestauksessa on mukana kolme huipputason hiihtoseuraa. Seurat ovat Espoon Hiihtoseura, Oulun Hiihtoseura sekä Ounasvaaran Hiihtoseura.

Ammattilaisen ja kilpahiihtäjän tarpeet täyttävä SKIIOT, täydennettynä vuoden lisenssillä Coach4Pro-valmennus-ja analyysiohjelmistoon, tulee esimyyntiin IndieGoGo-palvelun kautta 22.2. Kampanjahinta paketille tulee olemaan 399 euroa.

Lisätietoa teknologiasta ja SKIIOT:sta www.skiiot.com www.facebook.com/skiiot

Chief Marketing Officer Janne Regelin, puh.: +358503768277 janne.regelin@exiops.com

Oululaiskeksintö SKIIOT tulee mullistamaan maastohiihdon. Exiops Oy on entisen Nokia/Renesas/Broadcom-johtajataustaisen yrittäjä Marko Höynälän start-up-yhtiö, joka keskittyy innovatiivisen IoT-teknologialla toimivan urheiluteknologian kehittämiseen.

Yhteystiedot:

Yrittäjä, CEO Marko Höynälä, puh.: +358504802414 marko.hoynala@exiops.com