Etusivu » Tiedotteet » Kauppa » Nuorkauppakamarit: sadan vuoden vaikuttamista juhlitaan seminaarissa

Suomen Nuorkauppakamarit ry

Nuorkauppakamarit: sadan vuoden vaikuttamista juhlitaan seminaarissa

Julkaistu: 12.10.2015 klo 12:15
Julkaisija: Suomen Nuorkauppakamarit ry

Muutosmyötärinta ja kestävä johtajuus ovat nuorkauppakamaritoiminnan kulmakiviä. Uskomme oikean asenteen ja aktiivisen yhteistyön voimaan Suomen menestyksen ja kilpailukyvyn rakentamisessa.

– Nuorkauppakamarilaiset ovat jo vuosisadan vaikuttaneet vastuullisesti ympäri maailman. Paikallisilla nuorkauppakamareilla on merkittävä rooli oman toimialueensa elinvoimaisuuden edistämisessä. Tuomme yhteen liike-elämän, paikkakuntalaiset ja julkiset toimijat, toteaa Suomen Nuorkauppakamareiden kansallinen puheenjohtaja Johanna Lundán.

Kansainvälisen nuorkauppakamarijärjestö Junior Chamber Internationalin (JCI) perustamispäivänä pidettävällä tilaisuudella juhlistetaan järjestön 100-vuotista vaikuttamisen taivalta. Suomen Nuorkauppakamarit ry:n järjestämässä VAIKUTTAJA-juhlaseminaarissa 13. lokakuuta pohditaan, miten Suomen kilpailukykyä vahvistetaan ja millaisen osaamisen kautta suomalainen osaaminen pystytään vahvemmin nostamaan esiin.

Katseet suunnataan tulevaisuuteen paneelikeskustelussa, jossa keskustelijoina toimivat työmarkkina- ja yrityslainsäädännön yksikön johtaja Janne Makkula Suomen Yrittäjistä, Amcham Finlandin viestintäjohtaja Outi Toivanen-Visti ja Suomalaisen Työn Liiton toimitusjohtaja Tero Lausala.

Menestys syntyy yhteistyöstä mutta myös rohkeasta ja muutosmyönteisestä asenteesta. Vaikutus saadaan aikaan teoilla, joita teemme yksin ja yhdessä.

– Toimintamme perustuu positiivisen yhteiskunnallisen vaikuttamisen periaatteelle. Haluamme olla mukana luomassa tulevaisuuden Suomea, ja antaa oman panoksemme yhteiseen menestykseemme, Lundán sanoo.

Lehdistöllä on vapaa pääsy VAIKUTTAJA-juhlaseminaariin Helsingin kaupungintalon juhlasaliin tiistaina 13.10. klo 16–19. Tilaisuutta voi seurata myös netissä www.apogee.fi/jci/

Katso JCI:n vuosisata: https://www.youtube.com/watch?v=M0I6mE9VnK0&feature=youtu.be

Tiina Naskali
kehitysjohtaja, kansainvälisyys ja myynnin kehittäminen
Suomen Nuorkauppakamarit ry
p. 040 576 8803, tiina.naskali@jci.fi

Johanna Lundán
puheenjohtaja, Suomen Nuorkauppakamarit ry
p. 040 538 0433, johanna.lundan@jci.fi

Nuorkauppakamari on kansainvälinen alle 40-vuotiaiden jäsentensä kehittymis- ja johtamiskouluttautumisjärjestö sekä kontaktiverkosto. Nuorkauppakamari kehittää yhteiskuntaa ja johtajuutta paremman tulevaisuuden turvaamiseksi.

Suomen Nuorkauppakamarit ry on perustettu vuonna 1957. Varsinaisia jäseniä on noin 2 500 ja yhdessä alumnien kanssa noin 5 000. Globaalisti Nuorkauppakamari toimii 115 maassa, yli 200 000 jäsenen voimin. www.nuorkauppakamarit.fi