Etusivu » Tiedotteet » Kauppa » Maston lupaa: Spraymaalaaminen on ympäristöteko

Maston lupaa: Spraymaalaaminen on ympäristöteko

Julkaistu: 28.04.2016 klo 09:30
Julkaisija: Maston Oy

Suomalainen Maston on kehittänyt maailman ensimmäisen vesilohenteisen spraymaalin, jonka maaliseos ei sisällä lainkaan liuottimia. Ekologinen linja jatkuu pakkauksessa: sekä metallitölkki että muovikorkki ovat kierrätettäviä.

Vesiohenteisella Maston Zero -spraymaalilla kodin, parvekkeen ja pihan piristystä kaipaavat kalusteet saavat tuoreen ilmeen turvallisesti ja siististi ilman hajuhaittoja. Helppokäyttöinen Maston Zero tuottaa ammattimaisen lopputuloksen jopa kaikkein kokemattomimman harrastajan käsissä.

Valumaton ja täyteläinen Maston Zero tarttuu tasaisesti lähes kaikkiin materiaaleihin. Maston Zero muodostaa vahvan, sään ja kosteuden vaihteluja kestävän pinnan niin puu-, kivi-, pahvi-, polystyreeni-, lasi- kuin muoviesineille. Maston Zero ei murru iskuista ja säilyttää sävynsä auringossa.

Maston Zero on turvallinen valinta esimerkiksi vauvan pinnasängyn tai lasten leikkimökin huonekalujen maalaamiseen. Maston Zero -spraymaalilla perheen teini vaihtaa skeittilautansa tyyliä vaikka kerran viikossa ja äiti varmistaa, että kuopuksen ensimmäinen, käytettynä ostettu polkupyörä on juuri sen värinen kuin lapsi haluaa.

Vesiohenteinen Maston Zero täyttää EU-direktiivin 2008/47/EU mukaiset tiukat turvallisuusvaatimukset. Maston Zero on Euroopan ensimmäinen syttymättömäksi luokiteltu spraymaali.

Maston Zero -spraymaalia myyvät rautakaupat, tavaratalot, marketit ja maalikaupat. Tarjolla on 24 sävyä ja kaksi pakkauskokoa: 150 ml (suositushinta 7,15 €) ja 400 ml (suositushinta 8,95 €). Maston Zero -alkydimaali on aina päälle maalattavissa, ja se soveltuu sekä sisä- että ulkokäyttöön.

Myyntipäällikkö Jyri Arponen | 0400 620 447 | jyri.arponen@maston.fi

Maston Oy

www.maston.fi

Markkinajohtaja Maston tekee maalaamisesta helppoa

Kirkkonummen Veikkolassa spraymaaleja valmistava Maston Oy on suomalainen pintakäsittelyteknologian edelläkävijä. Vuonna 1968 perustettu yritys menestyy sekä koti- että vientimarkkinoilla tarjoamalla ammatti- ja harrastajamaalareille maailman parhaita tuotteita. Tuotekehityspanostusten tuloksena Maston Oy:llä on useita patentteja. Suomessa myydyistä spraymaaleista kaksi kolmasosaa on Maston Oy:n valmistamia. Tuotteilla on kotimaisuudesta kertova Avainlippu-merkki.

Tuotannosta puolet menee vientiin, pääosin Eurooppaan ja aina Australiaan asti.

Maston säästää luonnonvaroja ja ympäristöä sekä tuotekehityksen että päivittäisen toiminnan keinoin. Maston on esimerkiksi kehittänyt maailman ensimmäisen vesiliukoisen spraymaalin. Ympäristövastuu ulottuu täysin kierrätettäviin tuotepakkauksiin sekä puupelleteillä lämpiävälle tehtaalle. Vuonna 2015 Maston Oy:n liikevaihto oli 7,3 miljoonaa euroa ja tulos 0,8 miljoonaa euroa.

Lisätietoja: www.maston.fi