Etusivu » Tiedotteet » Kauppa » MASKUN KALUSTETALON UUDISTAMISOHJELMA TUOTTAA TULOKSIA

MASKUN KALUSTETALON UUDISTAMISOHJELMA TUOTTAA TULOKSIA

Julkaistu: 19.05.2014 klo 09:15
Julkaisija: OSG Viestintä Oy

Maskun Kalustetalo Oy:n uudistamisohjelma etenee suunnitelmien mukaisesti. Yritys on tehnyt alkuvuonna tulosparannuksen viime vuoden tasoon verrattuna.

-  Olemme kuunnelleet asiakkaitamme ja tehneet palautteen perusteella merkittäviä uudistuksia toimintaamme ja valikoimiimme. Tehty työ tuottaa tulosta, sillä olemme saaneet alkuvuoden aikana uusia asiakkaita ja kokonaan uusia asiakasryhmiä Maskun asiakkaiksi, kertoo Maskun hallituksen puheenjohtaja Toivo Sukari.

Yhtiön liikevaihto oli 125 miljoonaa euroa päättyneellä 17 kuukauden pituisella tilikaudella (1.8.2012 – 31.12.2013). Yhtiön liiketulos oli 14 miljoonaa euroa tappiollinen, joka johtui pääosin tilikaudella alkaneen yrityssaneerauksen kertaluonteisista toimenpiteistä.

-   Luvut ovat budjetoidun mukaisia. Teimme viime tilikauden aikana mittavan varaston tyhjennyksen sekä kertaluonteisia alaskirjauksia, jotka olivat edellytyksenä Maskun malliston ja konseptin kehittämiseksi, Sukari kertoo.

Maskun tulevaisuuden näkymät ovat positiiviset. Yritys laajentaa toimintaansa, ja se on avannut toukokuussa uuden myymälän Tampereella Lielahteen. Toukokuussa avataan lisäksi toinen uusi myymälä Varsinais-Suomeen.

-     Haluamme jatkossa olla entistäkin lähempänä asiakkaita, Topi perustelee uusien myymälöiden avaamista.

Maskun Kalustetalo Oy on toiminut huonekalualalla vuodesta 1983. Yhtiöllä on tällä hetkellä 41 myymälää Suomessa ja tytäryhtiöidensä kautta kaksi Ruotsissa ja kaksi Virossa. Yhtiö työllistää Suomessa noin 320 henkilöä, ja sen liikevaihto on vuositasolla noin 90 miljoonaa euroa.

Asianajotoimisto Astrea Oy

Juha Sumentola