Etusivu » Tiedotteet » Kauppa » Jyväskylän Seppälän Prisman alueen kehittäminen; Käyttöauton kiinteistön purkutyöt käynnistyneet

Osuuskauppa Keskimaa

Julkaistu: 06.06.2012 klo 09:21
Julkaisija: Osuuskauppa Keskimaa

Seppälän uuden Prisman ensimmäinen vaihe käynnissä
– käytöstä poistetut vanhat kiinteistöt puretaan kesän aikana

Keskimaa Osk:n uuden Seppälän Prisman rakentamista ennakoivat työt ovat käynnistyneet nykyisen Prisman takana, Vasarakadun ja Alasinkadun rajaamalla alueella.

Uuden Seppälän Prisman tiellä olevien vanhojen kiinteistöjen purkaminen on aloitettu Käyttöauton entisestä kiinteistöstä. Heinäkuussa purkaminen etenee Vähälän vanhaan terminaaliin.

Käyttöauton tontti on nyt työmaa-aluetta, minkä vuoksi kaikki ulkopuolinen liikenne on suljettu.  Jalankulkijat, pyöräilijät ja autoilijat eivät oman turvallisuutensa vuoksi voi enää oikaista kiinteistön piha-alueen läpi Prisman pysäköintipaikalle.

Vähälän kiinteistön purkaminen alkaa 1.7. Kiinteistössä toimivan Kirpputorin vuokrasopimus päättyy kesäkuun lopussa.

Prismassa asiointiin kummankaan kohteen purkutyöt eivät vaikuta millään tavalla.

Purkutyöt kestävät 2-3 kuukautta, syys-lokakuulle.

–Kiinteistöjen betonielementit murskataan paikan päällä, varastoidaan alueelle ja hyötykäytetään myöhemmin mahdollisuuksien mukaan maanrakennusurakassa. Myös pihojen asfaltointi kuoritaan ja poistetaan, joten syksyllä Prisman takana on melkoinen kuun maisema, kuvailee kiinteistöjohtaja Matti Vihinen.

Murskekasojen hallitseman maiseman kaupunkikuvallinen haitta on väliaikainen.

– Pyrimme saamaan uuden Prisman rakentamisen liikkeelle niin pikaisesti kuin se kaavan etenemisen puitteissa on mahdollista. Parhaillaan käynnissä on urakkaneuvotteluja hyvin laajalla rintamalla, Vihinen kertoo.

Vanhojen kiinteistön purku-urakan toteuttaa Rakennuspalvelu PPJ Oy Joensuusta.

Urakkakilpailuun osallistui 11 urakoitsijaa eri puolilta Suomea.

Kiinteistöjohtaja Matti Vihinen, 050 502 5252

Keskimaa Osk on vähittäiskauppaa sekä matkailu- ja ravitsemiskauppaa ja liikennemyymälä- ja polttonestekauppaa harjoittava monialayritys, joka tarjoaa palveluja yli 100 toimipaikassa. Keskimaa on Keski-Suomen maakunnan suurimpia yrityksiä yli 700 miljoonan euron vuosimyynnillään. Asiakasomistajia on yli 110 000. Keskimaa työllistää noin 2000 keskisuomalaista.