Etusivu » Tiedotteet » Kauppa » IKEA pyytää asiakkaitaan palauttamaan LATTJO-rumpukapulasetin ja LATTJO-lyömäsoittimen

IKEA Oy

Julkaistu: 14.01.2016 klo 09:00
Julkaisija: IKEA Oy

IKEA pyytää kaikkia LATTJO-rumpukapulasetin ja/tai LATTJO-lyömäsoittimen ostaneita asiakkaita poistamaan tuotteet välittömästi käytöstä ja palauttamaan ne lähimpään IKEA-tavarataloon.

Kyseessä on varotoimenpide, sillä IKEA-konsernin tietoon on tullut kuusi tapausta, joissa rumpukapulan päässä oleva kumiosa on irronnut tai ollut helposti irrotettavissa. Tällaisissa tapauksissa on olemassa riski, että pieni lapsi nielaisee kumiosan ja saattaa jopa tukehtua. IKEA ei kuitenkaan ole saanut ainuttakaan ilmoitusta kumiosan irtoamisen aiheuttamasta onnettomuudesta.

Tuotteet on testattu tarkoin, ja ne täyttävät kaikki niitä koskevat turvastandardit. Tarkemmissa tutkimuksissa on kuitenkin ilmennyt riskejä, joiden ennaltaehkäisyyn ei ole olemassa turvastandardeja.

LATTJO-rumpukapulasetti ja LATTJO-lyömäsoitin ovat olleet myynnissä kaikilla IKEA-markkina-alueilla 1.11.2015 lähtien.

LATTJO-rumpukapulasetin ja LATTJO-lyömäsoittimen voi palauttaa mihin tahansa IKEA-tavarataloon. Palautus ei edellytä ostokuittia, ja tuotteiden hinta hyvitetään asiakkaalle. Lisätietoa IKEA-asiakaspalvelusta (09 3482 9400) ja osoitteesta IKEA.fi

IKEA pahoittelee tapauksesta mahdollisesti aiheutuvaa vaivaa.

IKEA-visio on luoda parempi arki monille ihmisille. Visionsa ja liikeideansa mukaisesti IKEA tarjoaa laajan valikoiman hyvin suunniteltuja, nerokkaita kodinsisustustuotteita niin edulliseen hintaan, että mahdollisimman monella on varaa niihin. IKEA-konsernilla on tällä hetkellä 328 tavarataloa 28 maassa. IKEA perustettiin Ruotsissa vuonna 1943. Suomessa on viisi IKEA-tavarataloa: Espoossa, Vantaalla, Raisiossa, Tampereella ja Kuopiossa, sekä IKEA-lähipiste Jyväskylässä. www.IKEA.fi

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon

Mediapankki