Etusivu » Tiedotteet » Kauppa » Dolen ananas- ja hedelmäsäilykkeet entistä parempia.

Lejos Oy

Dolen ananas- ja hedelmäsäilykkeet entistä parempia.

Julkaistu: 17.02.2015 klo 14:14
Julkaisija: Lejos Oy

Dolen säilykepakkaukset eivät sisällä BPA:ta

Kaikki Dolen pakkaukset ovat saaneet BPA -vapaa sertifikaatin, sillä Dole on lopettanut BPA:n käytön kaikissa pakkauksissaan. BPA -vapaa sertifiointimerkki tulee jatkossa löytymään kaikista Dolen pakkauksista.

Bisphenol A (BPA) on aine, jota käytetään polykarbonaattimuovien valmistuksessa sekä säilyketölkkien pinnoituksessa käytettävässä epoksihartsissa, joka tiivistää ja pinnoittaa tölkkien sisäpinnat. Epoksihartsia käytetään pinnoitteena, jotta säilykkeiden ja juomien laatu voidaan taata. Joissain tutkimuksissa on havaittu, että BPA saattaa olla haitallista ihmisille.

BPA:n käyttö tuttipulloissa kiellettiin koko EU:n alueella tammikuussa 2012. Ranskassa kaikissa vauvoille tehdyissä pakkauksissa BPA:n käyttö on ollut kiellettyä tammikuusta 2013 asti ja tammikuusta 2015 alkaen BPA:n käyttö on kiellettyä kaikissa Ranskan pakkauksissa.

Rainforest Alliance -sammakkomerkki Dolen Filippiinien viljelyksille sekä pakkaamolle

Dolen Filippiinien viljelykset sekä pakkaamo ovat saaneet Rainforest Alliance -sammakkomerkin kesäkuussa 2013.

Rainforest Alliance on kansainvälinen, voittoa tavoittelematon järjestö, joka työskentelee säilyttääkseen luonnon monimuotoisuutta sekä edistääkseen työntekijöiden, heidän perheidensä ja yhteisöjen oikeuksia ja hyvinvointia.

Tilat, jotka täyttävät nämä erittäin kattavat kestävää kehitystä edistävät vaatimukset, voivat saada Rainforest Alliance -sertifikaatin. Nämä vaatimukset auttavat varmistamaan maaperän, vesistöjen, eläimien ja niiden luonnonvaraisten elinympäristön suojelemisen. Lisäksi sertifikaatilla varmistetaan tilojen työntekijöiden oikeudenmukainen palkanmaksu, työolosuhteiden turvallisuus, mahdollisuus mukaviin asuinoloihin, terveydenhuoltoon ja koulutukseen viljelijöiden lapsille.

Viljelijät sitoutuvat jatkuvan kehityksen parantamiseen ja tilat auditoidaan vuosittain, jotta voidaan varmistua siitä, että sertifikaattiin vaadittavat ehdot täyttyvät.

Dolen ananas- ja hedelmäsäilykkeitä maahantuo Lejos Oy, lisätiedot ja kuvat: sade.svar@lejos.fi

Lejos on suomalainen perheyritys, joka tuo maahan ja markkinoi kansainvälisiä elintarvikealan merkkituotteita. Asiakkaina ovat päivittäistavarakaupat, tukkukaupat, kioski- ja huoltoasemaketjut, hotelli- ja ravintolaketjut, henkilöstöravintolat, Duty Free -myymälät sekä elintarviketeollisuus. Päämiehiä on ympäri maailmaa, 12 eri maassa.

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon

Mediapankki