Etusivu » Tiedotteet » Kauppa » Acer ja Data Group yhteistyöhön

Acer ja Data Group yhteistyöhön

Julkaistu: 19.08.2013 klo 13:01
Julkaisija: Acer

Maailman suurimpiin kannettavien tietokoneiden ja tablet-laitteiden valmistajiin kuuluva Acer sekä Suomen suurin IT-ketju Data Group ovat sopineet jakeluyhteistyöstä. Kesällä solmitun sopimuksen myötä Acerin tuotteet tulevat Data Groupin valikoimiin maanlaajuisesti.

”Acer tunnetaan kuluttajalaitteistaan, mutta nyt vahvistamme asemaamme myös yrityspuolella. Yrityskäyttäjät vaativat nykyisin työkaluiltaan kuluttajatuotteista tuttuja innovaatioita, joita pääsemme nyt tarjoamaan Data Groupin kattavan ja osaavan jakeluverkoston kautta”, Acerin Suomen maajohtaja Jukka-Pekka Korkiakangas iloitsee.

”Data Group haluaa tehdä yhteistyötä vahvojen kumppaneiden kanssa, ja Acer on merkittävä toimija sekä Suomessa että koko Euroopassa. Yhteistyö Acerin kanssa laajentaa tuotevalikoimaamme oikealla tavalla, jotta pystymme tukemaan asiakkaidemme päivittäistä työtä entistäkin paremmin”, Data Groupin toimitusjohtaja Timo Vilenius punnitsee.

Data Group tarjoaa asiakkailleen Acerin koko tuoteskaalan aina kannettavista tietokoneista projektoreihin ja thin clienteista monitoreihin.

Acer Finland Oy
Jukka-Pekka Korkiakangas, Country Manager
E-mail: Jukka-Pekka.Korkiakangas@acer.com

Data Group Oy
Timo Vilenius, toimitusjohtaja
E-mail: timo.vilenius@datagroup.fi

Acer
Vuonna 1976 perustettu Acer on aina keskittynyt murtamaan raja-aitoja ihmisten ja teknologian väliltä. Acerin valikoimiin kuuluvat PC-koneet, projektorit, palvelimet ja tabletit. Yhtiöllä on kolme brändiä, Acer, Packard Bell ja Gateway, joista Acer ja Packard Bell ovat saatavilla Suomessa. Acer on maailman kolmanneksi suurin kannettavien tietokoneiden toimittaja maailmanlaajuisesti (IDC 2012). Acer Groupissa työskentelee 8 000 henkilöä ja sen liikevaihto vuonna 2012 oli noin 11,2 miljardia euroa. Acerin tuotteissa korostuu ympäristöystävällisyys ja yhtiön koko tilaus- toimitusketju on sitoutunut vihreiden arvojen toteutumiseen. Lisätietoa osoitteessa www.acer.fi.

Data Group
Data Group on suomalainen vuonna 1992 perustettu valtakunnallisesti toimiva itsenäisten ict-kauppiaiden muodostama luotettava, osaava ja ammattitaitoinen tietotekniikan erikoisketju. Asiakaslähtöisyys on Data Group -toiminnan perusta. Ketjuun kuuluvien jäsenliikkeiden tavoitteena on tarjota asiakkaille aidosti lisäarvoa tuottavia palveluja. Data Group -liikkeitä on kaikkiaan 54 kpl ja niissä työskentelee noin 350 it-alan ammattilaista. Jäsenliikkeiden yhteinen liikevaihto on 71 miljoonaa euroa. Vahvuutemme ja osaamisemme perustuu jatkuvaan kouluttautumiseen sekä koko ketjun ja siihen kuuluvien liikkeiden tietotaidon ja tekemisen hyödyntämiseen. www.datagroup.fi