Etusivu » Tiedotteet » Kauppa » ABC Hirvaskankaalle uusia palveluja

ABC Hirvaskankaalle uusia palveluja

Julkaistu: 09.02.2015 klo 09:52
Julkaisija: Osuuskauppa Keskimaa

Osuuskauppa Keskimaan ABC Hirvaskankaan palvelut monipuolistuvat. Matkahuollon pakettipalvelu käynnistyi viime viikolla. Keski-Suomen ensimmäinen Kirjapörssi avataan huomenna tiistaina.

Matkahuollon pakettipalvelupiste on toiminut ABC Hirvaskankaalla muutaman päivän ajan.

– Uusi pakettipiste palvelee asiakkaitamme valtakunnallisesti.ABC Hirvaskangas on hyvin keskeisellä paikalla nelostien varrella. Asiakkaamme voivat hyödyntää pakettipalvelua sekä lähettämiseen että vastaanottamiseen riippumatta siitä, missä itse asuvat, korostaa Keskimaan liikennemyymälä- ja polttonestekaupan toimialajohtaja Heikki Tervanen.

Matkahuollon kautta tulevan paketin voi ohjata niin työ- kuin vapaa-ajan matkan varrelle Hirvaskankaalle.

– 24 h aukioloajoilla palvelemme asiakkaitamme yötä päivää vuoden jokaisena päivänä.

Hirvaskankaan pakettipalvelulla on historiallisiakin yhtymäkohtia:

Hirvaskankaan-Koiviston kylällä kulki jo kaksisataa vuotta sitten valtakunnallisesti merkittävä postitie. Kylällä sijaitsi sisämaan ainoa postikonttori sekä postimestarin virkatalo. Posti kulki vaunu- ja ratsupostina.

Matkahuoltoyhteistyön myötä pakettipalvelut palaavat perinteisen postireitin varteen, Tervanen toteaa.

Matkahuollon pakettipalvelupiste on aiemmin avattu Keljonkankaan sekä Palokan ABC-liikennemyymälöihin.

– Kokemukset ovat olleet kannustavia. Palvelua on opittu nopeasti käyttämään ja olemme saaneet siitä positiivista palautetta.

Kirjapörssin myymälä avataan ABC Hirvaskankaalla huomenna tiistaina 10.2. kello 10.

– Harjoittelemme muutaman päivän ennen hiihtolomien alkamista. Lauantaina 14.2. ystävänpäivänä Kirjapörssin oma maskotti Kirjatoukka vierailee uudessa myymälässämme ja viihdyttää asiakkaitamme, Kirjapörssi-yrittäjä Jouko Hyvärinen kertoo.

Kirjapörssillä on huomisesta lähtien 19 myymälää, joista 15 palvelee ABC-liikennemyymälöiden yhteydessä. Hirvaskangas on ollut yrityksen tähtäimessä jo pitkään.

Kirjapörssi on erikoistunut kustantajien tarjous- ja jäännöseräkirjoihin, joihin sisältyy sekä kauno- että tietokirjallisuutta.

– Erikoisuuksina meillä on varsin hyvä Alfamer-Varikko –auto- ja moottorialan kirjavalikoima sekä viisas elämä –osasto, jossa keskitytään mielen ja kehon hyvinvointiin.

Kirjapörssin Hirvaskankaan myymälä palvelee joka päivä talvikaudella kello 9-20 ja kesäisin kello 9-21. Myymälä työllistää 4 työntekijää. Myymälävastaavana toimii Henna Varjonen.

Osuuskauppa Keskimaa, toimialajohtaja Heikki Tervanen, 050 593 5764

Kirjapörssi, yrittäjä Jouko Hyvärinen, 040 5126701

Osuuskauppa Keskimaa on market- ja tavaratalokauppaa sekä matkailu- ja ravitsemiskauppaa ja liikennemyymälä- ja polttonestekauppaa harjoittava monialayritys, joka tarjoaa palveluja yli 100 toimipaikassa. Keskimaa on Keski-Suomen maakunnan suurimpia yrityksiä yli 700 miljoonan euron vuosimyynnillään. Asiakasomistajia on yli 117 000. Keskimaa työllistää noin 2000 keskisuomalaista.