Etusivu » Tiedotteet » Käsityöt ja askartelu » Synkät kuteet – Musta neulekirja tarjoaa ehtaa goottityyliä neuletöihin

Kustannusosakeyhtiö Moreeni

Synkät kuteet – Musta neulekirja tarjoaa ehtaa goottityyliä neuletöihin

Julkaistu: 08.10.2014 klo 10:30
Julkaisija: Kustannusosakeyhtiö Moreeni

Goottityyli on omintakeinen osa alakulttuuria, joka ammentaa historiallisesta romantiikasta ja estetiikasta – aina linna-arkkitehtuurista, runoudesta ja klassisesta musiikista Tim Burtonin elokuviin ja Nightwishin henkisiin rockyhtyeisiin. Pukeutumisessa goottilaisuus suosii mustaa, ja muiden värien käyttö on vähäistä mutta sitäkin harkitumpaa. Näennäisestä synkkyydestään huolimatta goottityyli ei ole ilotonta, eikä huumorikaan ole sille vierasta.

Marjukka Vuorisalo ja Mila Duktig ovat suunnitelleet valikoiman neuleita mustiin pukeutujille: puseroita, viittoja, hameita ja muita vaatteita sekä asusteita – niin naisille ja miehille kuin vauvoille ja hauvoillekin. Tyyli on ehtaa goottia, ja vaatteiden mitoitusohjeissa on otettu huomioon erilaiset vartalotyypit. Kaikista vaatekappaleista on valokuva ja tarkat teko-ohjeet.

Marjukka Vuorisalo ja Mila Duktig: Synkät kuteet – Musta neulekirja
ISBN 978-952-254-205-2
1. painos 2014
Sidottu, 160 sivua
Ovh 32 €

Lisätiedot ja arvostelukappaleet:
Päivi Ylöstalo, 050 324 5504, pressi@moreenikustannus.fi
Liitteenä olevat materiaalit ovat vapaasti käytettävissänne.

Kustannusosakeyhtiö Moreeni kustantaa kotimaista ja käännettyä käytännön tietokirjallisuutta. Aihepiireinä ovat erityisesti kädentaidot, koti, ruoka ja sisustaminen, luonto ja ympäristö, kulttuurihistoria, perinnerakentaminen sekä monet erilaiset harrastukset.

www.moreenikustannus.fi