Etusivu » Tiedotteet » Ilmailu » Mediakutsu: Tervetuloa ilmailumuistomerkin siirtotapahtumaan Tampereen Härmälänrantaan 2.9.2016

Skanska Oy

Kutsu.
Julkaistu: 24.08.2016 klo 09:00
Julkaisija: Skanska Oy

Viime vuosina Tampereen Härmälänranta on kokenut nopean murroksen, kun vanhasta Pyhäjärven rannalla sijaitsevasta teollisuusalueesta on kehittynyt viihtyisä ja yhteisöllinen asuin- ja palvelukeskus.

Alueella on arvokas ilmailuhistoria, jota ei haluta unohtaa. Siitä muistuttaa vitriinissä säilytettävä kaksitasoisen Viima-koulutuslentokoneen prototyyppi, kotimaisen ilmailuteknologiamme tärkeä työnäyte toisen maailmansodan kynnykseltä. Viima-muistomerkki sijoittuu suomalaisten ilmailumuistomerkkien kärkipäähän ja symboloi myös yleisemmin Härmälän alueen teknistä historiaa. Viima-vitriini on saanut uuden paraatipaikan Härmälänrannan Sisu-aukiolta.

Vitriininsiirtotapahtuma pidetään perjantaina 2.9.2016 osoitteessa Valmetinkatu 5, 33900 Tampere. Yleisölle avoin tilaisuus alkaa Sisu-aukiolla klo 13. Kutsuvieraat siirtyvät Ninan keittiöön noin klo 13.30.

Tapahtuman kulku:

• Avaussanat, Lentovarikon Kilta ry:n hallituksen puheenjohtaja Matti Käkelä
  • Lentokonevitriinin nauhan leikkaus, Skanska Kotien yksikönjohtaja Toni Tuomola ja Matti Käkelä
  • Ilmailuperinteiden mukainen muistomerkin siunaus, kenttärovasti Kari Mannermaa
  • Musiikkia, Partiolippukunta Tampereen Kotkien puhallinorkesteri

Tapahtuma jatkuu kahvitilaisuudessa Ninan keittiössä, jossa median edustajat pääsevät kuulemaan tarinoita Viima-koulutuslentokoneesta, keskustelemaan Härmälän merkittävästä ilmailuhistoriasta sekä haastattelemaan paikalle saapuneita kutsuvieraita ja asukasyhdistyksen jäseniä.

Kahvitarjoilun takia toivomme etukäteisilmoittautumista 30.8.2016 mennessä: viestintä@skanska.fi

Lämpimästi tervetuloa!

Skanska Kodit ja Lentovarikon Kilta ry

Skanska Kodit, yksikönjohtaja Toni Tuomola, puh. 040 754 3045, toni.tuomola[at]skanska.fi