Etusivu » Tiedotteet » Ilmailu » Liikenteen turvallisuusviraston ilmailutoimialan ylijohtajaksi valittu Pekka Henttu

Trafi

Julkaistu: 30.03.2011 klo 10:40
Julkaisija: Trafi

Liikenteen turvallisuusvirasto Trafin ilmailutoimialan ylijohtajaksi on nimitetty DI Pekka Henttu 1.5.2011 alkavalle viisivuotiskaudelle. Ylijohtaja vastaa toimialansa tuloksellisuudesta ja kehittämisestä sekä edustaa Trafia alansa kansainvälisessä yhteistyössä. Lisäksi hän osallistuu Trafin johtoryhmän jäsenenä koko viraston johtamiseen sekä liikennejärjestelmän ja organisaation kehittämiseen.

Ilmailutoimialan ylijohtaja toimii myös Suomen ilmailujohtajana.

Pekka Henttu on toiminut Trafissa lentotoimintaosaston johtajana. Hän on tehtävässään perehtynyt laajasti ilmailualaan kotimaassa sekä osallistumalla kansainvälisten järjestöjen toimintaan.

Ennen Trafiin tuloaan Henttu toimi mm säännöstöasioista vastaavana päällikkönä Finnair Oyj:n lentotoimintaryhmässä sekä teknisenä pääohjaajana lento-osastossa. Hänellä on liikennelentäjän koulutus.

Pääjohtaja Kari Wihlman puh. 0500 847 861, kari.wihlman(at)trafi.fi

Liikenteen turvallisuusvirasto Trafi vastaa liikennejärjestelmän sääntely- ja valvontatehtävistä, kehittää aktiivisesti liikennejärjestelmän turvallisuutta ja edistää liikenteen ympäristöystävällisyyttä. www.trafi.fi

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon

Mediapankki