Etusivu » Tiedotteet » Hallitus ja valtio » Yrjö Närhinen Terveyspalvelualan Liiton puheenjohtajaksi

Yrjö Närhinen Terveyspalvelualan Liiton puheenjohtajaksi

Julkaistu: 09.01.2012 klo 16:28
Julkaisija: Viestintätoimisto Kumppania

Terveyspalvelualan Liiton uutena puheenjohtajana on aloittanut Suomen Terveystalo Oy:n toimitusjohtaja Yrjö Närhinen 1.1.2012. Liiton hallituksen varapuheenjohtajana jatkaa Gaius-säätiön toimitusjohtaja Markku Ahlgrén.

Suomalainen edunvalvonta- ja työnantajajärjestöympäristö on Yrjö Närhiselle tuttu jo aiemmista työtehtävistä. Närhinen on toiminut muiden muassa Hartwallin toimitusjohtajana, Panimoliiton hallituksen puheenjohtajana sekä monikansallisen kuluttajajätti Procter & Gamblen Suomen ja Norjan toimitusjohtajana.

– Suomalaista terveydenhuoltoa ei kehitetä määräyksillä ja rajoituksilla. Tulevaisuuden tarpeisiin voidaan vastata vain yhteistyöllä. Julkinen sektori ja yksityiset palveluntarjoajat pystyvät yhdessä rakentamaan laadukkaan ja tuottavan terveyspalvelujärjestelmän, jossa markkinat toimivat tasapuolisesti ja kuluttajan valinnanmahdollisuudet lisääntyvät. Yksityinen terveyspalveluala haluaa tarjota oman osaamisensa laajasti terveydenhuollon kehittämisen käyttöön – oli puhe sitten sosiaali- ja terveydenhuollon rakenteiden uudistamisesta, kuntarakenteesta tai valtiontalouden säästöistä, toteaa Närhinen vuoden 2012 haasteista.

Yrjö Närhinen, hallituksen puheenjohtaja, Terveyspalvelualan Liitto

Pia Pohja, toimitusjohtaja, Terveyspalvelualan Liitto

Terveyspalvelualan Liiton hallituksen muut jäsenet ovat:
Matti Arola, hallintojohtaja, Työterveyslaitos
Matti Bergendahl, toimitusjohtaja, Mehiläinen Oy
Juha Kotikangas, talousjohtaja, Invalidiliitto
Kirsi Lehtonen, toimitusjohtaja, Kaunialan Sairaala Oy
Anna-Maria Mäkelä, liiketoimintajohtaja, Oral Hammaslääkärit Oyj
Mika Pekkonen, johtava ylilääkäri, Kuntoutumis- ja liikuntasäätiö Peurunka
Sara Purhonen, henkilöstöjohtaja, Diacor terveyspalvelut Oy
Juha Savela, talousjohtaja, Invalidisäätiö
Martti Syrjälä, johtaja, SPR Veripalvelu
Antti Ylikorkala, varatoimitusjohtaja, Attendo Terveyspalvelut Oy

Terveyspalvelualan Liitto on Elinkeinoelämän Keskusliiton yksityistä terveyspalvelualaa edustava työmarkkina- ja elinkeinopoliittinen etujärjestö. Liittoon kuuluu noin 200 yritystä ja yhteisöä, jotka toimivat laaja-alaisesti yksityisellä terveyspalvelualalla. Jäsenyritykset työllistävät lähes 24 000 terveydenhuollon ammattilaista.