Etusivu » Tiedotteet » Hallitus ja valtio » Ville Laine Toimitusjohtajablogissa: T&k-kannustimen toteutus meni metsään

Teknologiateollisuus ry

Ville Laine Toimitusjohtajablogissa: T&k-kannustimen toteutus meni metsään

Julkaistu: 19.05.2015 klo 13:39
Julkaisija: Teknologiateollisuus ry

Terveysteknologiayritys Lojerin toimitusjohtaja Ville Laine kirjoittaa Teknologiateollisuuden Toimitusjohtajablogissa, kuinka hänen muutaman vuoden takainen innostuksensa yritysten t&k-kannustimesta kääntyi turhautumiseksi. Lain soveltamisohjeet olivat epäselvät ja tulivat myöhässä. Lopulta hallitus lyhensi lain voimassaoloaikaa, kun yritykset viimein pääsivät soveltamisesta jyvälle.

– Tämä laki kuvasti päättynyttä hallituskautta kaikessa karmeudessaan. Kevään eduskuntavaalien kampanjoinnissa ehdokkaat muodikkaasti puhuivat viennin ja innovaatioiden puolesta. Toivon hartaasti, että nämä puheet ovat edelleen uusien kansanedustajien takaraivolla ja että uusi hallitus suunnittelee uudet temput aiemmista oppien yli vaalikauden. Mahdolliset tukitoimenpiteet, olivatpa ne siten verohuojennuksia tai rahoitusta, tulisi osoittaa meille tekijöille, ilman hallinnollisia välikäsiä ja raskasta byrokratiaa.

Lue blogikirjoitus kokonaisuudessaan