Etusivu » Tiedotteet » Hallitus ja valtio » RUL:n kultainen ansiomitali luovutettiin tasavallan presidentti Sauli Niinistölle

Suomen Reserviupseeriliitto ry

Julkaistu: 21.08.2015 klo 13:54
Julkaisija: Suomen Reserviupseeriliitto ry

Suomen Reserviupseeriliiton (RUL) kultainen ansiomitali luovutettiin tasavallan presidentti Sauli Niinistölle perjantaina 21.8. Presidentinlinnassa. Ansiomitalin luovuttivat liiton puheenjohtaja Mikko Halkilahti ja toiminnanjohtaja Janne Kosonen.

Luovutuspuheessaan puheenjohtaja Halkilahti kiitti tasavallan presidenttiä tärkeiden turvallisuuspoliittisten kysymysten tuomisesta laajaan keskusteluun. Hyvänä esimerkkinä tästä on kolme kertaa järjestetyt Kultaranta-keskustelut, joissa ajankohtaisia ja vaikeitakin turvallisuuspoliittisia kysymyksiä on käsitelty monipuolisesti. Positiivista on myös vapaaehtoisjärjestöjen mukaan ottaminen keskusteluihin. Halkilahti kiitti Sauli Niinistöä jämäkän asiallisesta otteesta tasavallan presidenttinä ja puolustusvoimien ylipäällikkönä turvallisuuspoliittisissa asioissa.

Sauli Niinistö suoritti varusmiespalveluksensa Turun Rannikkotykistörykmentin Hangon Patteristossa 1968 – 69 sekä Rannikkotykistökoulussa. Sotilasarvoltaan hän on kapteeni reservissä. Niinistö on Martti Ahtisaaren ohella toinen reserviupseerikoulutuksen saanut presidenttimme.

Suomen Reserviupseeriliiton kultaisen ansiomitalin myöntää puolustusministeri RUL:n liittohallituksen esityksestä.  Asetuksen mukaan kultainen ansiomitali voidaan myöntää liittoon kuulumattomalle Suomen kansalaiselle, joka on erityisen ansiokkaasti ja pitkäaikaisesti toiminut maanpuolustuksen hyväksi ja RUL:n tarkoitusperien edistämiseksi.

Lisätietoja: Puheenjohtaja Mikko Halkilahti, 0400 745 234, mikko.halkilahti@rul.fi  ja toiminnanjohtaja Janne Kosonen, 050 5810 819, janne.kosonen@rul.fi

***
Suomen Reserviupseeriliitto (RUL) on reserviupseerien valmiuksia kehittävä yhteistoimintajärjestö, joka vaikuttaa maanpuolustusedellytysten paranemiseen ja tukee valtakunnan turvallisuutta.
Liiton 317 jäsenyhdistykseen kuuluu n. 28.000 reserviupseeria.
www.rul.fi

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon