Etusivu » Tiedotteet » Hallitus ja valtio » Myös Suomen World Vision välittää

Myös Suomen World Vision välittää

Julkaistu: 03.09.2015 klo 17:56
Julkaisija: Suomen World Vision

Suomen World Vision on aktiivisesti mukana Me välitämme –mielenilmauksessa tiistaina 8.9. Yhteiskuntasuhteiden johtaja Anne Pönni on osa delegaatiota, joka luovuttaa vetoomuksen kehitysministeri Lenita Toivakalle. Intian kehityspäällikkömme Heidi Heikkinen kertoo leikkausten konkreettisista vaikutuksista.

Yli kaksituhatta ihmistä aikoo osoittaa mieltään kehitysyhteistyön puolesta paperipussi päässään, koska Suomi väistää globaalia vastuutaan. Suomen World Vision pistää paperipussin päähänsä muiden mukana.

”Haluamme puolustaa maailman kaikkein köyhimpiä lapsia ja heidän oikeuttaan selvitä hengissä ja kasvaa terveinä”, Suomen World Visionin yhteiskuntasuhteiden johtaja Anne Pönni sanoo.

Vastustamme hallituksen kaavailemia rajuja leikkauksia kehitysyhteistyöhön. Suunnitellut leikkaukset kehitysyhteistyömäärärahoihin ovat kohtuuttomat ja uhkaavat halvaannuttaa kehitysyhteistyön ja humanitaarisen avun.

"Ihmisiä hävettää Suomen tapa laistaa yhteisestä vastuusta. Suomalaiset kyllä välittävät maailman tilasta ja kanssaihmisistään, mutta hallitus ei näytä näin tekevän, sillä kehitysyhteistyöhön kohdistuu historiallisesti suurimmat ja muihin sektoreihin verrattuna suhteellisesti mittavimmat leikkaukset", toteaa Kepan puheenjohtaja Elina Vuola.

Mielenilmaus alkaa kokoontumisella Espan lavalle aamulla kello 8. Värikäs väkijoukko marssii rumpu- ja sirkusryhmien tahdittamana Espalta kulkueena Katajanokalle luovuttamaan ulkomaankauppa- ja kehitysministeri Lenita Toivakalle vetoomuksen kehitysyhteistyön puolesta.

Mielenilmausta vastuullisen Suomen puolesta tukee entinen puolustusministeri ja lukuisissa kansainvälisissä tehtävissä toiminut vaikuttaja Elisabeth Rehn. Tilaisuudessa esiintyvät muun muassa Tommy Lindgren ja Pietarin Spektaakkeli. Tilaisuuden juontavat Njassa ja Anna Laine.

Pelastetaan kehitysyhteistyö -vetoomuksella on 3.9. jo lähes 36 000 allekirjoittajaa. Vetoomuksen voi allekirjoittaa 7.9. asti osoitteessa pelastetaankehitysyhteistyo.fi

Mielenilmauksen järjestää kehitysjärjestöjen kattojärjestö Kepa ry yhdessä jäsenjärjestöjensä ja yhteistyökumppaneidensa kanssa.
Tilaisuus on puoluepoliittisesti ja uskonnollisesti sitoutumaton.

#mevälitämme #eiköyhimmiltä

Lisätiedot

• Anne Pönni, yhteiskuntasuhteiden johtaja, 050 366 1707, anne.ponni@worldvision.fi
  • Heidi Heikkinen, Intian kehityspäällikkö, 050 561 7262, heidi.heikkinen@worldvision.fi