Etusivu » Tiedotteet » Hallitus ja valtio » Kela palvelee terveydenhuollon ammattilaisia nyt chatissa

Kela

Kela palvelee terveydenhuollon ammattilaisia nyt chatissa

Julkaistu: 11.04.2016 klo 12:37
Julkaisija: Kela

Kela.fin lääkäreille ja terveydenhuollon ammattilaisille suunnatulla sivustolla kokeillaan chat-palvelua osoitteessa www.kela.fi/terveydenhuolto.

Riittääkö B-lausunto vaativaan lääkinnälliseen kuntoutukseen? Voiko lääkekorvausoikeuden kirjoittaa takautuvasti? Kenelle maksetaan nuoren kuntoutusrahaa?  Millä lomakkeella haetaan erityishoitorahaa? Miten tartuntatautilaki uudistuu? Kelan viranomaispalvelusta saat vastauksen nyt reaaliaikaisesti chatissa.

Chatissa voi kysyä kaikista sairauden ja työkyvyttömyyden perusteella maksettavista etuuksista, kuten sairauspäivärahasta, vammaistuista, lääke-, matka- ja sairaanhoidon korvauksista sekä Kelan järjestämästä kuntoutuksesta. Työterveyshuollon korvausten hakemisesta ja maksetuista korvauksista saat tietoa hakemusten käsittelypaikoista.

-Monet terveydenhuollossa työskentelevät asioivat päivittäin Kelan kanssa puhelimessa. Halusimme tarjota heille uuden, nopean ja vaivattoman asiointitavan. Lisäksi arvelimme, että kohderyhmä on tarpeeksi laaja, jotta saamme riittävästi kokemuksia digitaalisen, monikanavaisen asiakaspalvelun kehittämiseen, kertoo projektin päällikkö Asko Kiukas.

Chat-palvelua kokeillaan aluksi kahden kuukauden ajan. Asiakaspalvelijamme vastaavat kysymyksiin maanantaista perjantaihin, klo 9-15 sekä suomeksi että ruotsiksi. Chat on avoinna ma-pe, klo 9-15.

Pilotti toteutetaan Elisa Oyj:n toimittamalla Orange Contact -järjestelmällä.

Tutustu Chat palveluun www.kela.fi/terveydenhuolto

Tulosta info-lehtinen