Etusivu » Tiedotteet » Hallitus ja valtio » EU-vaalien alla naisjärjestöt muistuttavat: Sukupuolten tasainen edustus tukee demokratiaa ja rauhaa

NYTKIS ry

Julkaistu: 06.05.2014 klo 12:03
Julkaisija: NYTKIS ry

Viime aikoina Euroopan unioni on ollut paljon esillä Euroopan talouskriisin yhteydessä. Ukrainan tuore tilanne muistuttaa meitä siitä, että EU:lla on mitä tärkein rooli rauhan edistäjänä.

Naisjärjestöt yhteisyössä NYTKIS ry:n kevätkokous haluaa muistuttaa, että Euroopan parlamentin vaalien alla on tärkeää nähdä naisten rooli rauhantyössä ja demokratian edistämisessä. Demokraattisissa yhteisöissä sukupuolet jakavat poliittisen päätöksenteon tasaisesti. Nykyiseen Euroopan parlamenttiin valituista 65 % oli miehiä ja 35% naisia. Nytkisin ja eurooppalaisten naisjärjestöjen tavoitteena on 50% miehiä ja 50 % naisia.

Äänestä naista, tue rauhaa ja demokratiaa!

Lisätietoja: pääsihteeri Johanna Pakkanen: +358 50 469 6242, johanna.pakkanen@nytkis.org, www.nytkis.org
Ks. myös: http://paritydemocracy.eu/

Naisjärjestöt Yhteistyössä - Kvinnoorganisationer i Samarbete NYTKIS ry on yhteiskunnallinen järjestö, johon kuuluvat eduskunnassa edustettuina olevien puolueiden naisjärjestöt sekä Naisasialiitto Unioni ry, Naisjärjestöjen Keskusliitto ry ja Suomen Naistutkimuksen Seura ry.