Etusivu » Tiedotteet » Energia » Tiedoksi toimituksille: IKEA tuo valoa pakolaisleirien asukkaille

IKEA Oy

Tiedoksi toimituksille: IKEA tuo valoa pakolaisleirien asukkaille

Julkaistu: 05.02.2014 klo 08:00
Julkaisija: IKEA Oy

IKEA jatkaa pitkäjänteistä avustustoimintaansa yhteistyössä YK:n pakolaisjärjestön (UNHCR) kanssa ja tarjoaa nyt aurinkoenergialla toimivia katuvaloja ja lyhtyjä pakolaisleireille.

IKEA-tavarataloissa käynnistyy helmikuussa Brighter Lives for Refugees -hyväntekeväisyyskampanja, jonka tuotoilla hankitaan aurinkoenergialla toimivia katuvaloja ja lyhtyjä sekä muita uusiutuvaa energiaa hyödyntäviä ratkaisuja, kuten vähän polttoainetta kuluttavia liesiä, YK:n pakolaisleireille mm. Etiopiassa, Tšadissa, Bangladeshissa ja Jordaniassa.

Liitteenä lisätaustatietoa kampanjasta.

IKEA Suomi

Annika Salo, Vastuullisuuspäällikkö, IKEA Oy, annika.salo@ikea.com tai 040 4517 853.

Laura Saksala, Public Relations Manager, IKEA Oy, pr.finland@ikea.com, puh. 040 451 7856.

www.IKEA.fi

IKEA
IKEA-visio on luoda parempi arki monille ihmisille. Visionsa ja liikeideansa mukaisesti IKEA tarjoaa laajan valikoiman hyvin suunniteltuja, nerokkaita kodinsisustustuotteita niin edulliseen hintaan, että mahdollisimman monella on varaa niihin. IKEA-konsernilla on tällä hetkellä 305 tavarataloa 26 maassa. IKEA perustettiin Ruotsissa vuonna 1943. IKEA-konsernilla on 135 000 työntekijää. Toimintavuonna 2013 konsernin tavarataloissa oli 684 miljoonaa kävijää. Suomessa on viisi IKEA-tavarataloa: Espoossa, Vantaalla, Raisiossa, Tampereella ja Kuopiossa. IKEA Oy on valittu vuosina 2011, 2012 ja 2013 Suomen parhaaksi työpaikaksi Great Place To Work -listauksessa.
www.IKEA.fi

IKEA Foundation
IKEA Foundation pyrkii parantamaan lasten ja nuorten mahdollisuuksia maailman köyhimmissä yhteisöissä. IKEA Foundation rahoittaa kokonaisvaltaisia, pitkäaikaisia hankkeita, jotka luovat merkittäviä, pysyviä muutoksia. IKEA Foundation työskentelee vahvojen strategisten yhteistyökumppaneiden kanssa luodakseen kekseliäitä ratkaisuja suurten muutosten toteuttamiseksi lapsen elämän neljällä tärkeimmällä alueella: koti, terve alku elämälle, laadukas opetus ja perheen kestävä toimeentulo. Tämänhetkiset hankkeet vaikuttavat arviolta 100 miljoonan lapsen elämään vuoteen 2015 mennessä. Lisätietoja: www.IKEAfoundation.org ja www.Facebook.com/IKEAfoundation

UNHCR
UNHCR, Yhdistyneiden kansakuntien pakolaisasiain päävaltuutetun toimisto, joka tunnetaan myös YK:n pakolaisjärjestönä, perustettiin YK:n yleiskokouksessa 14.12.1950. UNHCR huolehtii pakolaisten oikeuksista ja hyvinvoinnista. Yli kuuden vuosikymmenen aikana järjestö on auttanut kymmeniä miljoonia ihmisiä uuteen alkuun. Se on myös sitoutunut auttamaan ihmisiä, jotka on pakkosiirretty maansa sisällä tai joilla ei ole omaa valtiota. UNHCR toimii etulinjassa maailman suurimpien humanitaaristen kriisien keskellä mm. Syyriassa, Malissa, Afganistanissa, Etelä-Sudanissa ja Kongon demokraattisessa tasavallassa. Lue lisää osoitteesta www.unhcr.org.