Etusivu » Tiedotteet » Energia » Alfa Lavalilta lämmönvaihtimet voimalaitokselle Lähi-Itään

Alfa Laval Nordic Oy

Alfa Lavalilta lämmönvaihtimet voimalaitokselle Lähi-Itään

Julkaistu: 05.03.2015 klo 08:30
Julkaisija: Alfa Laval Nordic Oy

Maailman johtava lämpö-, erotus- ja virtaustekniikan yritys Alfa Laval on saanut noin 5,8 miljoonan euron tilauksen Lähi-Itään rakenteilla olevaan voimalaitokseen. Toimitus tapahtuu kuluvan vuoden aikana.

Alfa Lavalin kompaktit lämmönvaihtimet toimitetaan jäähdytystehtäviin IGCC-voimalaitokselle. IGCC on tekniikkaa, jossa kivihiili ja muut hiilipohjaiset polttoaineet muutetaan synteesikaasuksi, jota myöhemmin käytetään tuottamaan höyryä sähköntuotantoon.

”Olemme tyytyväisiä voidessamme ilmoittaa toisesta lyhyen ajan sisällä saadusta suuresta energiateollisuuden tilauksesta, tällä kertaa voimalaitokseen”, sanoo konsernijohtaja Lars Renström Alfa Lavalilta.

Tiesitkö, että… valmistuessaan tämä on yksi maailman suurimmista kaasutustekniikkaan perustuvista voimalaitoksista?

Alfa Laval

Alfa Laval kuuluu maailman johtaviin yrityksiin lämpö-, erotus- ja virtaustekniikassa. Alfa Lavalin asiakkaiden prosesseja tehostavia laitteita, järjestelmiä ja palveluja käytetään tuotteiden lämmittämiseen, jäähdyttämiseen, erottamiseen ja kuljettamiseen.

Asiakkaat edustavat valmistavaa teollisuutta ja toimivat mm. elintarvikkeiden ja juomien, kemikaalien, lääkkeiden, tärkkelyksen, sokerin ja etanolin aloilla. Alfa Lavalin ratkaisuja käytetään myös mm. voimalaitoksissa sekä telakka- ja konepajateollisuudessa, kaivosteollisuudessa, lietteen ja jätevesien käsittelyssä, ilmastointiratkaisuissa sekä jäähdytysjärjestelmissä.

Alfa Laval Nordic on Alfa Lavalin tuotteita, järjestelmiä ja palveluita pohjoismaisilla markkinoilla myyvä yhtiö.

Alfa Lavalilla on toimintaa eri puolilla maailmaa lähes 100 maassa. Yrityksen liikevaihto oli vuonna 2013 noin 3,2 miljardia euroa ja henkilöstöä yhtiössä työskentelee 16 000. Alfa Lavalin osake noteerataan OMX:ssä pohjoismaiden suurten yritysten ryhmässä (OMX Nordic Large Cap).

www.alfalaval.com

Taru Nikulainen, viestintäkonsultti, Brunnen Communications Oy