Etusivu » Tiedotteet » Energia » Alfa Lavalilta laitteet tärkkelyksen käsittelyyn Venäjälle

Alfa Laval Nordic Oy

Alfa Lavalilta laitteet tärkkelyksen käsittelyyn Venäjälle

Julkaistu: 15.12.2014 klo 13:29
Julkaisija: Alfa Laval Nordic Oy

Maailman johtava lämpö-, erotus- ja virtaustekniikan yritys Alfa Laval toimittaa nesteidenerotteluratkaisun tuotantolaitokselle Venäjälle. Elintarvikealan tilaus on arvoltaan noin 8 miljoonaa euroa ja toimitus tapahtuu vuoden 2015 aikana.

Alfa Lavalin toimitukseen kuuluu erilaisia lämmönvaihtimia, dekanttereita ja separaattoreita. Laitteet muodostavat tuotantolaitoksen koko prosessilinjan, jossa vehnästä erotetaan tärkkelys ja gluteeni. Erottelusta saadut aineet käytetään sen jälkeen rehutuotannon jatkojalostukseen.

”Tunnemme kattavasti tärkkelyksen käsittelyyn vaadittavan prosessin. Tuotteemme sopivat ratkaisuun hyvin,” sanoo Alfa Lavalin konsernijohtaja Lars Renström.

Tiesitkö, että…Alfa Laval on operoinut Venäjällä jo yli 110 vuotta, aina vuodesta 1903 alkaen?

Taru Nikulainen, viestintäkonsultti, Brunnen Communications Oy

puh. 050 325 7347, taru.nikulainen@brunnen.fi

Teija Lahti, tiedottaja, Alfa Laval Nordic Oy

puh. (09) 804 04 624, teija.lahti@alfalaval.com

Alfa Laval

Alfa Laval kuuluu maailman johtaviin yrityksiin lämpö-, erotus- ja virtaustekniikassa. Alfa Lavalin asiakkaiden prosesseja tehostavia laitteita, järjestelmiä ja palveluja käytetään tuotteiden lämmittämiseen, jäähdyttämiseen, erottamiseen ja kuljettamiseen.

Asiakkaat edustavat valmistavaa teollisuutta ja toimivat mm. elintarvikkeiden ja juomien, kemikaalien, lääkkeiden, tärkkelyksen, sokerin ja etanolin aloilla. Alfa Lavalin ratkaisuja käytetään myös mm. voimalaitoksissa sekä telakka- ja konepajateollisuudessa, kaivosteollisuudessa, lietteen ja jätevesien käsittelyssä, ilmastointiratkaisuissa sekä jäähdytysjärjestelmissä.

Alfa Laval Nordic on Alfa Lavalin tuotteita, järjestelmiä ja palveluita pohjoismaisilla markkinoilla myyvä yhtiö.

Alfa Lavalilla on toimintaa eri puolilla maailmaa lähes 100 maassa. Yrityksen liikevaihto oli vuonna 2013 noin 3,2 miljardia euroa ja henkilöstöä yhtiössä työskentelee 16 000. Alfa Lavalin osake noteerataan OMX:ssä pohjoismaiden suurten yritysten ryhmässä (OMX Nordic Large Cap).

www.alfalaval.com