Etusivu » Tiedotteet » Energia » Alfa Lavalille yli 6 miljoonan laitetilaus Vietnamiin

Alfa Laval Nordic Oy

Alfa Lavalille yli 6 miljoonan laitetilaus Vietnamiin

Julkaistu: 10.04.2014 klo 11:32
Julkaisija: Alfa Laval Nordic Oy

Maailman johtava lämpö-, erotus- ja virtaustekniikan yritys Alfa Laval on saanut tilauksen Packinox-lämmönvaihtimien toimituksesta petrokemian tehtaalle Vietnamiin. Tilauksen arvo on noin 6,2 miljoonaa euroa ja toimitus tapahtuu vuoden 2015 aikana.

Alfa Laval Packinox-lämmönvaihtimia käytetään ksyleenin valmistusprosessissa. Ksyleeniä käytetään synteettisen nylonin ja PET-pulloihin tarvittavan raaka-aineen tuotannossa.

”Tilaus vahvistaa Alfa Laval Packinox -lämmönvaihtimien soveltuvuuden jalostamo- ja petrokemian teollisuuden vaativiin tarpeisiin. Niiden ainutlaatuista energiatehokkuutta on vaikea ylittää millään muulla vaihtoehtoisella teknologialla,” Alfa Lavalin konsernijohtaja Lars Renström toteaa.

Tiesitkö että… Vietnamin valtion öljy- ja kaasuyhtiö PetroVietnamin mukaan valtio aikoo kaksinkertaistaa jalostuskapasiteettinsa seuraavan neljän neljän vuoden aikana?

Taru Nikulainen, viestintäkonsultti, Brunnen Communications Oy
puh. 050 325 7347, taru.nikulainen@brunnen.fi

Teija Lahti, tiedottaja, Alfa Laval Nordic Oy
puh. 09 804 04 624, teija.lahti@alfalaval.com

Alfa Laval

Alfa Laval kuuluu maailman johtaviin yrityksiin lämpö-, erotus- ja virtaustekniikassa. Alfa Lavalin asiakkaiden prosesseja tehostavia laitteita, järjestelmiä ja palveluja käytetään tuotteiden lämmittämiseen, jäähdyttämiseen, erottamiseen ja kuljettamiseen.

Asiakkaat edustavat valmistavaa teollisuutta ja toimivat mm. elintarvikkeiden ja juomien, kemikaalien, lääkkeiden, tärkkelyksen, sokerin ja etanolin aloilla. Alfa Lavalin ratkaisuja käytetään myös mm. voimalaitoksissa sekä telakka- ja konepajateollisuudessa, kaivosteollisuudessa, lietteen ja jätevesien käsittelyssä, ilmastointiratkaisuissa sekä jäähdytysjärjestelmissä.

Alfa Laval Nordic on Alfa Lavalin tuotteita, järjestelmiä ja palveluita pohjoismaisilla markkinoilla myyvä yhtiö.

Alfa Lavalilla on toimintaa eri puolilla maailmaa lähes 100 maassa. Yrityksen liikevaihto oli vuonna 2013 noin 3,2 miljardia euroa ja henkilöstöä yhtiössä työskentelee 16 000. Alfa Lavalin osake noteerataan OMX:ssä pohjoismaiden suurten yritysten ryhmässä (OMX Nordic Large Cap).

www.alfalaval.com