Etusivu » Tiedotteet » Energia » Alfa Lavalille 5,3 miljoonan euron lämmönvaihdintilaus Iso-Britanniaan

Alfa Laval Nordic Oy

Alfa Lavalille 5,3 miljoonan euron lämmönvaihdintilaus Iso-Britanniaan

Julkaistu: 15.07.2014 klo 08:00
Julkaisija: Alfa Laval Nordic Oy

Maailman johtava lämpö-, erotus- ja virtaustekniikan yritys Alfa Laval on saanut tilauksen lämmönvaihtimien toimituksesta öljynporauslautalle Iso-Britanniaan. Tilauksen arvo on noin 5,3 miljoonaa euroa ja toimitus tapahtuu vuoden 2014 aikana.

Alfa Lavalin lämmönvaihtimia tullaan käyttämään moneen tarkoitukseen kuten jäähdytykseen, lämmitykseen sekä raskaan raakaöljyn kondensaatiokäsittelyyn porauslautalla.

”Tämä on yksi öljy- ja kaasuteollisuuden suurista tilauksista Pohjanmerelle, Iso-Britannian puolelle. Kyseessä on jälleen tilaus, joka vahvistaa asemaamme luotettavana laitetoimittajana öljy- ja kaasuteollisuudelle”, Alfa Lavalin konsernijohtaja Lars Renström sanoo.

Tiesitkö että… Alfa Laval on toimittanut lämmönvaihtimia Pohjanmeren öljynporauslautoille jo 70-luvulta lähtien?

Taru Nikulainen, viestintäkonsultti, Brunnen Communications Oy
puh. 050 325 7347, taru.nikulainen@brunnen.fi

Teija Lahti, tiedottaja, Alfa Laval Nordic Oy
puh. 09 804 04 624, teija.lahti@alfalaval.com

Alfa Laval

Alfa Laval kuuluu maailman johtaviin yrityksiin lämpö-, erotus- ja virtaustekniikassa. Alfa Lavalin asiakkaiden prosesseja tehostavia laitteita, järjestelmiä ja palveluja käytetään tuotteiden lämmittämiseen, jäähdyttämiseen, erottamiseen ja kuljettamiseen.

Asiakkaat edustavat valmistavaa teollisuutta ja toimivat mm. elintarvikkeiden ja juomien, kemikaalien, lääkkeiden, tärkkelyksen, sokerin ja etanolin aloilla. Alfa Lavalin ratkaisuja käytetään myös mm. voimalaitoksissa sekä telakka- ja konepajateollisuudessa, kaivosteollisuudessa, lietteen ja jätevesien käsittelyssä, ilmastointiratkaisuissa sekä jäähdytysjärjestelmissä.

Alfa Laval Nordic on Alfa Lavalin tuotteita, järjestelmiä ja palveluita pohjoismaisilla markkinoilla myyvä yhtiö.

Alfa Lavalilla on toimintaa eri puolilla maailmaa lähes 100 maassa. Yrityksen liikevaihto oli vuonna 2013 noin 3,2 miljardia euroa ja henkilöstöä yhtiössä työskentelee 16 000. Alfa Lavalin osake noteerataan OMX:ssä pohjoismaiden suurten yritysten ryhmässä (OMX Nordic Large Cap).

www.alfalaval.com