Etusivu » Tiedotteet » Energia » Alfa Laval toimittaa lämmönvaihtimet petrokemian tehtaalle Lähi-Itään

Alfa Laval Nordic Oy

Alfa Laval toimittaa lämmönvaihtimet petrokemian tehtaalle Lähi-Itään

Julkaistu: 12.02.2014 klo 07:45
Julkaisija: Alfa Laval Nordic Oy

Maailman johtava lämpö-, erotus- ja virtaustekniikan yritys Alfa Laval on saanut 7,4 miljoonan euron arvoisen Packinox-lämmönvaihdintilauksen integroituun jalostamo- ja petrokemian laitokseen Lähi-Itään. Toimitus tapahtuu vuosien 2014 ja 2015 aikana.

Alfa Laval Packinox – lämmönvaihtimia käytetään prosessissa poistamaan raaka-aineesta haitallisia aineita, kuten rikkiä.

Konsernijohtaja Renströmin mukaan prosessiteollisuudessa tehdyt energiatehokkuuteen liittyvät investoinnit näkyvät nyt saatuina kauppoina. Yhtiö tuntee kattavasti jalostamo- ja petrokemian teollisuuden tarpeet ja Packinox-lämmönvaihtimet sopivat täydellisesti vaativimpiinkin sovelluksiin.

Tiesitkö että… Jopa 25 metriä korkea Alfa Laval Packinox lämmönvaihdin pystyy käsittelemään nestettä aina 550 asteeseen asti?

Taru Nikulainen, viestintäkonsultti, Brunnen Communications Oy

puh. 050 325 7347, taru.nikulainen@brunnen.fi

Teija Lahti, tiedottaja, Alfa Laval Nordic Oy

puh. 09 804 04 624, teija.lahti@alfalaval.com

Alfa Laval

Alfa Laval kuuluu maailman johtaviin yrityksiin lämpö-, erotus- ja virtaustekniikassa. Alfa Lavalin asiakkaiden prosesseja tehostavia laitteita, järjestelmiä ja palveluja käytetään tuotteiden lämmittämiseen, jäähdyttämiseen, erottamiseen ja kuljettamiseen.

Asiakkaat edustavat valmistavaa teollisuutta ja toimivat mm. elintarvikkeiden ja juomien, kemikaalien, lääkkeiden, tärkkelyksen, sokerin ja etanolin aloilla. Alfa Lavalin ratkaisuja käytetään myös mm. voimalaitoksissa sekä telakka- ja konepajateollisuudessa, kaivosteollisuudessa, lietteen ja jätevesien käsittelyssä, ilmastointiratkaisuissa sekä jäähdytysjärjestelmissä.

Alfa Laval Nordic on Alfa Lavalin tuotteita, järjestelmiä ja palveluita pohjoismaisilla markkinoilla myyvä yhtiö.

Alfa Lavalilla on toimintaa eri puolilla maailmaa lähes 100 maassa. Yrityksen liikevaihto oli vuonna 2012 noin 3,5 miljardia euroa ja henkilöstöä yhtiössä työskentelee 16 000. Alfa Lavalin osake noteerataan OMX:ssä pohjoismaiden suurten yritysten ryhmässä (OMX Nordic Large Cap).

www.alfalaval.com