Etusivu » Tiedotteet » Biotekniikka » Terveydenhuollon globaaleista megatrendeistä kasvukykyä Suomen taloudelle

Tekes tiedottaa

Terveydenhuollon globaaleista megatrendeistä kasvukykyä Suomen taloudelle

Kutsu.
Julkaistu: 28.11.2013 klo 10:52
Julkaisija: Tekes tiedottaa

Tervetuloa Tekesin Elinvoimaisia unelmia — Suuria innovaatioita -tapahtumaan

Helsingin Messukeskukseen 4.12.2013 klo 8.15−16.30
Kongressisiipi, Messuaukio 1, Helsinki

Mistä vetoapua Suomen talouteen? Tekesin tapahtuma kokoaa yhteen lähes 400 elinkeinoelämän, tutkimusorganisaatioiden, julkishallinnon ja kolmannen sektorin edustajaa ideoimaan uusia innovatiivisia liiketoimintamahdollisuuksia terveyden ja hyvinvoinnin aloilta. Yksi pääpuhujista on kansainvälisesti tunnettu lifescience-alan liikkeenjohdon konsultti Dorman Followwill.

Toimittajilla on mahdollisuus haastatella Dorman Followwillia ja Tekesin Elinvoimainen ihminen -painopisteen johtajaa Minna Hendolinia 4.12. klo 12.00 Messukeskuksen kongressisiiven huoneessa 217 (2. krs). Dorman Followwill voi kertoa globaalin terveydenhoidon megatrendien, kuten itsehoidon, merkityksen kasvusta liiketoiminnalle. Minna Hendolin voi valottaa, miten trendejä voidaan hyödyntää Suomessa uusien liiketoimintamahdollisuuksien luomiseksi. Hendolin on mukana työryhmässä, joka valmistelee terveysalan tutkimus- ja innovaatiotoiminnan kasvustrategiaa Suomeen. Pyydämme haastatteluja varten ennakkoilmoittautumista osoitteeseen jenni.elo@sstviestinta.fi.

Tervetuloa myös seuraamaan tapahtumaa ja tutustumaan yritysten demoihin! Mm. Tekesin rahoituksella syntyneitä ratkaisuja on esillä laaja skaala palveluiden, terveyden, itsehoidon, ohjelmistokehityksen kuin bioalojenkin osalta.

Tapahtuman verkkosivu
Twitter: #ELVI2013

Viestintäpäällikkö Pia Mörk, Tekes
puh. 050 5577 713
pia.mork@tekes.fi

Ennakkoilmoittautumiset Followwill/Hendolin -tapaamiseen: jenni.elo@sstviestinta.fi

Tekes ja Elinvoimainen ihminen -painopiste

Tekes on kasvuun ja uudistumiseen kannustava innovaatiorahoittaja. Tekesin Elinvoimainen ihminen -painopiste vauhdittaa yksilölliseen terveyteen ja hyvinvointiin, digitaaliseen terveystietoon, sosiaali- ja terveyspalveluihin, elinikäiseen oppimiseen, elämykselliseen vapaa-aikaan ja työorganisaatioiden kehittämiseen liittyviä innovaatioita. www.tekes.fi

Minna Hendolin

Minna Hendolin toimii Tekesin Elinvoimainen ihminen -painopisteen johtajana. Hän kuuluu Suomen terveysalan tutkimus-, kehitys- ja innovaatiotoiminnan kasvustrategian valmisteluryhmään toimien sen varapuheenjohtajana.

Dorman Followwill

Dorman Followwill on kansainvälisesti menestynyt lifescience-alan liikkeenjohdon konsultti, jolla on yli 20 vuoden kokemus alalta. Hän on myös yksi ‘Mind ,Body and Soul Mega-Trend’ -analyysin päätoteuttajista.  Frost & Sullivanilla hänen asiakkaitaan ovat muun muassa IBM Life Sciences, 3M, J&J, Bayer (Diagnostics and Biologicals), Hewlett Packard, Cisco Systems, Chiron, Agilent, Smith & Nephew, Baxter Healthcare, GlaxoSmithKline, Kimberly-Clark, Novo Nordisk, Amersham Biosciences, Thermo Electron, Kodak, Philips, St. Jude ja GE Healthcare.

Elinvoimaisia unelmia -tapahtuman ohjelma

Klo 9.00 Keynote-puheenvuorot

• Pekka Soini, pääjohtaja, Tekes: Elinkeinoelämän menestys hyvinvoinnin perustana
  • Liisa-Maria Voipio-Pulkki, johtaja, STM: Yhteinen unelma hyvinvoivasta Suomesta