Etusivu » Tiedotteet » Biotekniikka » Laborantin opiskelijat aloittivat kilpailu-urakkansa

Taitaja2015

Laborantin opiskelijat aloittivat kilpailu-urakkansa

Julkaistu: 05.05.2015 klo 11:54
Julkaisija: Taitaja2015

Muiden Taitaja2015 kilpailjoiden tapaan myös laborantit aloittivat kolmipäiväisen SM-kilpailun.

Aamulla kilpialijat keskittyivät kirjallisiin tehtäviin, joiden jälkeen alkoivat käytännön osuudet. Puolet kilpailijoista alkoivat punnitsemaan pipettejä, määrittämään elintarvikkeiden happamuutta sekä tekemään vuosittain laboranteilta vaadittavaa perusmakutestiä.

Kilpailijat ovat aamulla varanneet eri laitteille vuoronsa, joten kaikki kilpailijat eivät tee samoja tehtäviä yhtä aikaa.

Helpotettua perusmakutestiä voivat myös katsojat suorittaa lajialueen vierellä sijaitsevalla Osaaks tehdä hyvin  -pisteellä.

Tuomaristo vaihtelee tehtävistä riippuen. Tuomaroimassa Turussa ovat tänä vuonna seuraavat henkilöt:

Eskeli Heidi (päätuomari), Koulutuskeskus Salpaus
Hakulin Stina, Hankkija Oy
Hiekkamäki Irja, Suomen laboratorioalan liitto
Karjalainen Laura, ID Creations Oy
Laajalehto Tanja PerkinElmer Oy
Luoto Päivi, Hankkija Oy
Koivu Annika
Kortelainen Susanne, Dupont
Laaksonen Inna, Piiloset Oy
Nivukoski Ulla, Koulutuskeskus Sedu
Parviainen Tiina, Abacusdiagnostica
Sula Mia, Suomen Nestle Oy
Vainio Jaana, Suomen laboratorioalan liitto

Lajivastaavat:
Sonja Kannisto

Minna Jantunen

Tiedottaja Erja Andersson

Taitaja2015-tapahtuma, valtakunnallinen ammattitaidon SM-kilpailu, TaitajaPLUS sekä Taitaja9, pidetään 5.–7.5.2015 Turun Messu- ja Kongressikeskuksessa sekä HK Areenalla. Tapahtuman järjestävät yhteistyössä Skills Finland ry, Turun ammatti-instituutti, Axxell Utbildning Ab, Bovallius-ammattiopisto, Lounais-Suomen koulutuskuntayhtymä, Peimarin koulutuskuntayhtymä, Salon seudun koulutuskuntayhtymä, Raision seudun koulutuskuntayhtymä ja Turun Ammattiopistosäätiö.

Taitaja2015 viestii monin tavoin. Voit ladata painokelpoisia kuvia tapahtumasta ja eri kilpailulajeista Kuvat.fi
-palvelusta. Lisäksi käytössäsi on Taitaja2015 Youtube, Twitter, Instagram- ja Facebook-tilit. Nettiradio sekä verkkouutiset.  Kaikki linkit sekä yksityiskohtaiset tiedot eri kilpailulajeista ja tehtävistä löydät myös www.taitaja2015.fi etusivulta.