Etusivu » Tiedotteet » Avustukset ja vapaaehtoistyö » Yksinäisyys on Suomen taakka: RAY SuomiAreenassa 15.7.2015

Raha-automaattiyhdistys

Yksinäisyys on Suomen taakka: RAY SuomiAreenassa 15.7.2015

Julkaistu: 03.07.2015 klo 09:36
Julkaisija: Raha-automaattiyhdistys

Yksinäisyys on suomalaisen yhteiskunnan ongelma, josta aiheutuu inhimillistä kärsimystä ja välillisiä kustannuksia. Joka kymmenes suomalainen kokee itsensä yksinäiseksi. RAY:n toimitusjohtaja Velipekka Nummikoski haluaa etsiä ratkaisuja yksinäisyyden vähentämiseksi.

Velipekka Nummikosken mukaan on tärkeää, että yksinäisyys koettaisiin asiaksi, johon jokainen voi vaikuttaa. Keskustelun aktivoimiseksi ratkaisuista yksinäisyyden vähentämiseksi RAY järjestää Nummelassa 13.7 ja Forssassa 14.7. tilaisuudet alueen järjestöille ja vaikuttajille.

Aiheen käsittely jatkuu SuomiAreenassa, jossa RAY järjestää SOSTEn kanssa Porissa kaksi puheenvuoroa:

Lyhyt tietoisku: ke 15.7. klo 11.45–12.00 ”Näkökulmia yksinäisyyteen ja yhteisöllisyyteen” Tori-lavalla.

Keskustelussa mukana ovat Raija Eeva Suomen yksinelävistä, Sanna Kaijanen Vanhus- ja lähimmäispalvelun liittosta ja Velipekka Nummikoski Raha-automaattiyhdistykseltä

Paneelikeskustelu: ke 15.7. klo 14.00–15.15, Yksinäisyyttä ymmärtämässä – ratkaisuja etsimässä, Puuvillan kauppakeskus

Lauri Karhuvaaran vetämän keskustelun puhujina ovat:

• psykoterapeutti ja tietokirjailija Maaret Kallio
  • eduskunnan puhemies Maria Lohela
  • Lapsettomien yhdistys Simpukan toiminnanjohtaja
Anne Lindfors
  • RAY:n toimitusjohtaja Velipekka Nummikoski
  • kansanedustaja ja Keskustan varapuheenjohtaja Annika Saarikko
  • HelsinkiMission apulaistoiminnanjohtaja Sari Vapaavuori

Inhimillisiä Uutisia seuraa keskustelua

Inhimillisiä Uutisia on RAY:n rahoittama vaihtoehtomedia, joka tekee näkyväksi 800 suomalaisen järjestön tekemää työtä. Järjestöjen kautta kymmenet tuhannet ihmiset tapaavat toisiaan päivittäin ja saavat tukea ja apua – myös yksinäisyyteen liittyen. Heinäkuussa Inhimillisiä Uutisia raportoi Velipekka Nummikosken tapaamisista ja SuomiAreenan ohjelmasta osoitteessa www.inhimillisiauutisia.fi.

Katso Velipekka Nummikosken video.

Aihepiirin käsittelyä voi seurata myös näissä kanavissa:

Inhimillisiä Uutisia

Twitter:                @IU_toimitus, #inhimillisiäuutisia
Facebook:            www.facebook.com/inhimillisiauutisia
Instagram:           @inhimillisiauutisia, #inhimillisiäuutisia

RAY:n toimitusjohtaja Velipekka Nummikoski

Twitter:                @VelipekkaNummik

Lisätietoja:         RAY, Anna-Maria Halle, 040 821 3406, Anna-Maria.Halle@ray.fi