Etusivu » Tiedotteet » Avustukset ja vapaaehtoistyö » Tervetuloa Hyvän Päivän tiedotustilaisuuteen 8.10.

Suomen Lions-liitto ry

Tervetuloa Hyvän Päivän tiedotustilaisuuteen 8.10.

Kutsu.
Julkaistu: 05.10.2015 klo 07:15
Julkaisija: Suomen Lions-liitto ry

Suomen Lions-liitto julkistaa Hyvän Päivänä 8.10. valtakunnallisen Hyväntekijän sekä Leijonien Vuoden Hyväntekijän.

Torstaina 8.10. klo 13

Lions-talolla Helsingin Malmilla
Kirkonkyläntie 10, 2.krs

Tiedotustilaisuudessa selviää, kuka on valtakunnallinen Hyväntekijä. Lisäksi joku seuraavista on leijonien joukostaan valitsema Vuoden Hyväntekijä.

• Lions Club Juuka/Elli, PDG Jouko Soukka ja puoliso Kaija Siilin, ulkoiluapuaktiviteetti terveyskeskuksen ja palvelukeskuksen asukkaille
  • Lions Club Helsinki/Pihlajamäki, Lahjoitusleivän nouto ja soppakirkot vähävaraisille, vanhuksille ja työttömille
  • Lions Club Vihti/Nummela, LeijonaLohtu -pussi Vihdin vastasyntyneille neuvolakäynnin yhteydessä laasten huomioimiseksi
  • Lions Club Tampere/Näsinneula, Tuplasti hyvää Koukkuniemen vanhainkodin asukkaiden virkistykseen
  • Lions Club Sastamala/Vammalan jäsen Markku Esko, joka aloitti 20 vuotta sitten vanhusten palvelukodin asukkaiden kuljetuksen omalla autollaan asioille ja terveyspalveluihin

Lions-järjestön kansainvälistä palvelutoiminnan Hyvän Päivää vietetään Suomessa ensimmäistä kertaa valtakunnallisena teemapäivänä 8.10. Päivän tarkoituksena on kiinnittää huomiota vapaaehtoiseen palvelutoimintaan.

Lionstoiminta on lionsklubeissa tehtävää vapaaehtoistyötä omalla paikkakunnalla sekä yhdessä muiden lionsklubien kanssa kotimaassa ja kansainvälisesti. Suomessa toimii 935 lionsklubia, joissa on yhteensä noin 25 000 jäsentä. Euroopassa klubeja on 9 600 ja maailmanlaajuisesti 45 900. Niissä toimii yhteensä 1 370 000 lionia.

Maarit Kuikka

Pääsihteeri

maarit.kuikka@lions.fi

www.lions.fi

Lions-klubit  palvelevat

Lions-järjestön jäsenet tekevät vapaaehtoistyötä yhtä hyvin lasten ja nuorten terveen elämän ja kehityksen turvaamiseksi kuin ikääntyneiden, perheiden, vammaisten ja muiden apua tarvitsevien tukemiseksi.

Lions-järjestön motto on: Me palvelemme. Palvelu tapahtuu paikallisten Lions-klubien kautta. Jäseniä järjestössä on lähes 1,4 miljoonaa 208 maassa. Suomessa jäseniä on noin 25.000. Naisia heistä on runsaat 4.000 eli 16%.

Lions-klubien tärkein kiinnostuksen kohde on oma lähialue ja asuinympäristö. Palvelun kohteina ovat mm. koulut ja päiväkodit, kunnalliset ja yksityiset vanhainkodit ja palvelutalot, vammaiset ja näkövammaiset ja lasten liikuntaharrastukset.

Paikallisen auttamisen lisäksi klubit osallistuvat myös kansallisiin ja kansainvälisiin hankkeisiin, mm. suurkatastrofikeräyksiin.

Lionsjärjestö ei pyri korvaamaan yhteiskunnan peruspalveluja, vaan vapaaehtoistyöllä annetaan apua kohteisiin, jotka jäävät hoitamatta julkisin varoin. Tämä apu voi olla pienille ryhmille tai yksittäisille ihmisille hyvinkin merkittävää.

Myös lasten ja nuorten syrjäytymisen ehkäisyyn on kehitetty useita eri palveluja, joita klubit toteuttavat kotiseuduillaan yhteistyössä eri oppilaitosten kanssa.

Palvelun lisäksi klubit auttavat myös taloudellisesti. Varat kerätään avustuskohteisiin järjestämällä erilaisia tapahtumia ja tempauksia. Keräysten tuotto menee lyhentämättömänä avustuskohteisiin. Vuonna 2007 Financial Timesin tekemän tutkimuksen mukaan Lions Clubs International Federation (LCIF) arvioitiinkin sen vuoksi maailman luotettavimmaksi vapaaehtoisjärjestöksi.

Maarit Kuikka

Pääsihteeri