Etusivu » Tiedotteet » Avustukset ja vapaaehtoistyö » Suomen Lähetysseura antaa 50 000 euroa gazalaissiviilien sairaanhoitoon

Suomen Lähetysseura

Suomen Lähetysseura antaa 50 000 euroa gazalaissiviilien sairaanhoitoon

Julkaistu: 29.07.2014 klo 12:15
Julkaisija: Suomen Lähetysseura

Suomen Lähetysseura antaa 50 000 euroa gazalaissiviilien sairaanhoidon varmistamiseen.

Varat toimitetaan Jerusalemin anglikaanisen hiippakunnan alaisuudessa toimivalle Al Ahli –sairaalalle Norjan kirkon Ulkomaanavun NCA:n kautta. Suomen Lähetysseura osallistuu näin ACT-allianssin vetoomukseen jäsenjärjestöilleen ja kirkoille. Avustuskohde on valittu yhteistyössä Kirkon Ulkomaanavun kanssa.

Israelin Gazaan kohdistamalla maahyökkäyksellä on viimeisten viikkojen aikana ollut vakavia seurauksia alueen siviiliväestöön. Yli tuhat on saanut surmansa. Suurin osa kuolleista on siviilejä ja iso osa heistä lapsia.  Loukkaantuneita on useita tuhansia. Konfliktin seurauksena gazalaisten mahdollisuudet saada terveydenhoitoa ovat heikentyneet.

ACT-allianssi on kirkkojen kansainvälinen katastrofityön verkosto. Suomen Lähetysseura on ACT-allianssin jäsen.

Miten voin auttaa?

• Suomen Lähetysseuran katastrofirahaston keräystili
IBAN: FI60 8179 9710 0312 86
BIC: DABAFIHH. Kirjoita viestikenttään AUTA
  • Soita katastrofikeräyspuhelimeen 0600-11320 (Puhelun hinta 20,28 e + pvm.)
  • Lahjoita tekstiviestitse kirjoittamalla viestiksi
AUTA5 (5 e) tai AUTA10 (10 e).
Lähetä viesti numeroon 16155

Suomen Lähetysseuran katastrofityön koordinaattori Timo Frilander, p. 043 8241 407

Suomen Lähetysseura on vuonna 1859 perustettu Suomen evankelis-luterilaisen kirkon lähetysjärjestö, joka toimii 30 maassa yhteistyössä paikallisten kirkkojen ja järjestöjen kanssa. Lähetysseura on myös ulkoasiainministeriön kumppanuusjärjestö ja yksi Suomen suurimpia kehitysyhteistyöjärjestöjä. www.suomenlahetysseura.fi