Etusivu » Tiedotteet » Avustukset ja vapaaehtoistyö » Suomen Ladun Hiihtoniilo Janne Karhu herättelee Oululaisia talviunilta hiihdon pariin

Suomen Latu

Julkaistu: 08.01.2015 klo 13:54
Julkaisija: Suomen Latu

Suomen Ladun Hiihtoniilot on erilainen hiihdon edistämiskampanja, jossa Hiihtoniiloiksi pukeutuneet vapaaehtoiset opastavat suomalaisia ja somelaisia hiihdon ihmeelliseen maailmaan. Hiihtoniilot pyrkivät tekemään hiihdon helposti lähestyttäväksi ja tuovat esiin sen parhaat puolet kuntoilu- ja retkeilyharrastuksena.

Hiihtoniilot järjestävät hiihto- ja voitelukouluja, hiihtoretkiä ja kannustavat ihmisiä hiihtämään. Kampanja kestää hiihtokauden loppuun saakka. Hiihtoniilon tunnistat menneiden vuosikymmenten Karhu-piposta ja hipsterinsinisestä hiihtoanorakista.

Oulun Hiihtoniilo Janne Karhu ilmoittautuu palvelukseenne. Janne on nimensä mukaisesti karhu, jonka vuosirytmit vain poikkeavat tavallisesta metsien mesikämmenestä: kun ensimmäiset hiutaleet tippuvat taivaalta, tämän karhun sisäinen hiihtäjä herää horroksesta ja astuu suksille. Täysiverinen Hiihtoniilo luonnehtii itseään kilpakuntoilijaksi, joka nauttii erityisesti pitkistä hiihdoista. Hiihdon ilosanomaa Janne levittää tuttavapiirissään, jossa hänet tunnetaan hiihdon tekniikkavalmentajana ja suksihuoltajana.

Jannen tapaa ladulla seuraavaksi:

25.1.2015 Hiihtoniilon hiihtoletka, n. 55 km, vapaa tyyli. Hiihtoniilon vetämä rauhallinen, mutta pitkä yhteislenkki. Auranmaja-Sankivaara-Auranmaja. Alakyläntie 634, 90540 Oulu
7.-8.2.2015 Umpihankihiihdon MM-kisat. Pudasjärvi, Syöte
14.-15.2.2015 Hiihtoniilo goes offpiste! Telemark vapaalaskuviikonloppu Pallaksen tuntureilla. Hotelli Pallas
14.3.2015 klo 7-15.00 Oulun Ladun tervahiihto Muhoksen Montasta tervareittiä pitkin Sankivaaraan. Kuljetus lähtöpaikalle Sankivaarasta. Sankivaaran hiihtokeskus.

Tulevia tapahtumia ja Hiihtoniilojen tempauksia voi seurata Facebookista ja Suomen Ladun nettisivuilta. Tapahtumat ja niiden tarkemmat tiedot täydentyvät hiihtokauden edetessä.

www.facebook.com/hiihtoniilot
www.suomenlatu.fi/hiihtoniilot

Janne Karhu
janne.karhu@morenia.fi

Hanna Okkonen
aikuisliikunnan koordinaattori, Suomen Latu ry
p. 045 138 4928
hanna.okkonen@suomenlatu.fi

Suomen Latu on suomalaisten liikuttamiseen ja ulkoilijoiden edunvalvontaan keskittynyt ulkoilujärjestö, johon kuuluu 78 000 jäsentä 216 yhdistyksessä.

www.suomenlatu.fi
www.facebook.com/suomenlatu