Etusivu » Tiedotteet » Avustukset ja vapaaehtoistyö » Suomen Ladun Hiihtoniilo Helena Kempas riemastuttaa Kymenlaakson laduilla

Suomen Latu

Suomen Ladun Hiihtoniilo Helena Kempas riemastuttaa Kymenlaakson laduilla

Julkaistu: 30.01.2015 klo 13:03
Julkaisija: Suomen Latu

Suomen Ladun Hiihtoniilot on erilainen hiihdon edistämiskampanja, jossa Hiihtoniiloiksi pukeutuneet vapaaehtoiset opastavat suomalaisia ja somelaisia hiihdon ihmeelliseen maailmaan. Hiihtoniilot pyrkivät tekemään hiihdon helposti lähestyttäväksi ja tuovat esiin sen parhaat puolet kuntoilu- ja retkeilyharrastuksena.

Hiihtoniilot järjestävät hiihto- ja voitelukouluja, hiihtoretkiä ja kannustavat ihmisiä hiihtämään. Kampanja kestää hiihtokauden loppuun saakka. Hiihtoniilon tunnistat menneiden vuosikymmenten Karhu-piposta ja hipsterinsinisestä hiihtoanorakista.

Helena Kempas on Kotkan oma hiihtoniilo. Lapsuuden hiihtokilpailuista saadut palkintolusikat ovat jo tummuneet ja niinpä tämä Hiihtoniilo keskittyy nykyään enemmän hiihtelyyn kun hiihtämiseen. Helena puhuu mielellään hiihdon terveysvaikutuksista, sillä oma kokemus on opettanut, että hiihto sopii mainiosti muun muassa nivelrikkoiselle.

Parasta hiihdossa on Helenan mielestä luonto: pyrstötiaisten etsiskely koivujen oksilta, Lapin tunturien avara maisema ja evästely nuotion loimussa. Hiihtoniilona Helena haluaa kannustaa erityisesti kaikkia naisia ja hieman ”kremppaisia” mukaan liikkumaan.

Onko hiihdostasi jo aikaa? Tule päivittämään tietosi ja taitosi Suomen Ladun hiihtoniilon kanssa. Hiihtoniilo Helena Kempas antaa vinkkejä ja opastusta hiihtoon mm. 3.2. klo 18-19 Tampsan montulla, Kotkassa.

Tulevia tapahtumia ja Hiihtoniilojen tempauksia voi seurata Facebookista ja Suomen Ladun nettisivuilta. Tapahtumat ja niiden tarkemmat tiedot täydentyvät hiihtokauden edetessä.

www.facebook.com/hiihtoniilot
www.suomenlatu.fi/hiihtoniilot

Helena Kempas
helena.kempas@kymp.net

Hanna Okkonen
aikuisliikunnan koordinaattori, Suomen Latu ry
p. 045 138 4928
hanna.okkonen@suomenlatu.fi

Suomen Latu on liikuttamiseen ja ulkoilijoiden edunvalvontaan keskittynyt ulkoilujärjestö, johon kuuluu 78 000 jäsentä 216 yhdistyksessä.

www.suomenlatu.fi
www.facebook.com/suomenlatu