Etusivu » Tiedotteet » Avustukset ja vapaaehtoistyö » Naisten Pankki tempaisee taas kävelemällä

Naisten Pankki

Naisten Pankki tempaisee taas kävelemällä

Julkaistu: 28.07.2014 klo 14:41
Julkaisija: Naisten Pankki

Naisten Pankki järjestää tänä vuonna jo viidettä kertaa Kävele Naiselle Ammatti -tapahtuman, jonka valtakunnallisena tavoitteena on kerätä kehitysmaan naisille 2 100 Ammattia. Tapahtuman ajankohta on sunnuntai 14.9.

Valtakunnallisen tapahtuman tavoitteena on kerätä lahjoituksina Ammatti/kävelijä (à 30 €). Tapahtumasta saaduilla lahjoituksilla tuetaan kehitysmaiden naisten koulutusta, toimeentuloa ja yrittäjyyttä.

Kävele Naiselle Ammatti -tapahtumassa kävellään muutaman kilometrin matka. Mukaan voi tulla joko yksin tai ryhmässä ja haastaa vaikka kaverin mukaan.

Tapahtuman tsempparina toimii tänäkin vuonna kirjailija Anja Snellman, joka on ollut jo pitkään mukana Naisten Pankin toiminnassa.

Hänelle kehitysmaiden naisten auttaminen on itsestäänselvyys, sillä naisten kautta tulevat autetuksi myös lapset, vanhukset ja koko muu väestö.

”Uskon sanontaan: opeta nainen lukemaan, niin koko kylä oppii lukemaan. Naisten ja äitien sitkeys on uskomatonta, ja sen olen itsekin todistanut lukuisilla matkoillani”, hän toteaa.

Naisten Pankin tapa kannustaa naisia ja heidän kauttaan koko yhteisöä ja kylää auttamaan itseään on Anja Snellmanin mielestä toimiva ja mielekäs.

”Ongelmien vatvomisen sijaan haetaan asioita, jotka toimivat, vahvuuksia, yritteliäisyyttä, omia ideoita, kehrätään toimintaa”, hän mainitsee.

Kävele Naiselle Ammatti -tapahtuman valtakunnalliset yhteistyökumppanit ovat tänä vuonna Fazer, DNA ja EY. Tämän lisäksi tapahtumalla on paikallisia yrityskumppanuuksia.

Mukana on 25 paikkakuntaa (Espoo, Helsinki, Hyvinkää, Hämeenlinna, Joensuu, Jyväskylä, Kotka, Kuopio, Lahti, Lappeenranta, Loviisa, Maarianhamina, Mikkeli, Oulu, Pietarsaari / Jakobstad, Pori, Porvoo, Savitaipale, Tampere, Tuusula, Vaasa, Vantaa, Valkeakoski, Varkaus ja Varsinais-Suomi).

Jaana Hirsikangas, jaana.hirsikangas@kirkonulkomaanpu.fi, p. 040 704 6726

Anja Snellmanin haastattelupyynnöt:

anja.snellman@pp.inet.fi

Naisten Pankki kerää varoja kehitysmaiden naisten yrittäjyyden ja toimeentulon kehittämiseksi kestävän kehityksen periaattein. Naisten Pankki on vapaaehtoisyhteisö, jonka voimavara ovat aktiiviset vapaaehtoiset sekä lukuisat osakkaat, lahjoittajat ja yhteistyökumppanit. Naisten Pankin rahastoa hallinnoi ja hankkeiden toteuttamisesta vastaa Kirkon Ulkomaanapu.

Naisten Pankki on kerännyt seitsemän vuoden toimintansa aikana jo kuusi miljoonaa euroa kehitysmaiden naisten oikeuksien, toimeentulon ja yrittäjyyden tukemiseksi. Naisten Pankki tukee hankkeita tällä hetkellä yhteensä 12 eri maassa. Hankkeissa on mukana lähes 15 000 naista. Suomessa Naisten Pankin vapaaehtoisverkostoon kuuluu yli 3000 ihmistä, jotka toimivat yli 35 paikkakunnalla.