Etusivu » Tiedotteet » Avustukset ja vapaaehtoistyö » Mediakutsu: Kokonaisturvallisuus 2015 -suurtapahtuman ennakkoinfo 3.6. Tampereella

Tampereen Messut

Kutsu.
Julkaistu: 28.05.2015 klo 18:11
Julkaisija: Tampereen Messut

Tervetuloa Kokonaisturvallisuus 2015 -suurtapahtuman ennakkomediainfoon keskiviikkona 3.6.2015 klo 12.00–13.00, Tampereen keskusta, Vanha kirjastotalo (Mäkelän kabinetti, Keskustori 4, Laikun lavan vieressä).

Median ennakkoinfossa kerrotaan laajemmin Kokonaisturvallisuuden suurtapahtuman ohjelmasta ja nähdään Puolustusvoimien taistelunäytöksistä tehdyn videotrailerin ensiesitys.

• Kokonaisturvallisuus 2015 -suurtapahtuma ja Yhteiskunnan kokonaisturvallisuuden foorumi
    Kokonaisturvallisuus-messutoimikunnan puheenjohtaja,
    teollisuusneuvos Erkko Kajander
  • Kokonaisturvallisuus 2015 -messut ja ohjelma sekä ulkoministeriön kutsuvierasseminaari
    Tampereen Messut Oy:n projektipäällikkö Veli-Pekka Rouvali
  • Puolustusvoimien messuosallistuminen, taistelunäytökset ja videotrailerin ensiesitys
    Puolustusvoimien viestintäjohtaja, eversti Mika Kalliomaa ja
    yliluutnantti Tommi Kangasmaa
  • Pidä huolta -konsertti
    Kaartin soittokunnan kapellimestari Ville Paakkunainen
  • Viranomaisten yhteistoimintanäytös Tampereen keskustassa
    Pirkanmaan pelastuslaitoksen palopäällikkö Ari Vakkilainen

Tampereella järjestetään syyskuun ensimmäisellä viikolla Kokonaisturvallisuus 2015 -suurtapahtuma, joka yhdistää turvallisuuden eri toimijat: kansalaiset, järjestöt, elinkeinoelämän ja viranomaiset. Tapahtuman slogan on ”Kokonaisturvallisuus – yhteiskunta yhdessä. Arjen turvallisuudesta maanpuolustukseen.” Suurtapahtuma on tarkoitettu jokaiselle: lapsille, aikuisille, perheille, yrityksille ja ammattilaisille. Tarkoitus on jakaa tietoa turvallisuudesta ja omien valintojen heijastumisesta arkeen, esitellä ammattilaisten, viranomaisten ja vapaaehtoisten toimintaa sekä keskustella päivän polttavista turvallisuusasioista.

Yhteiskunnan kokonaisturvallisuutta esittelevä tapahtuma huipentuu Kokonaisturvallisuus-messuihin 4.–6.9. Tampereen Messu- ja Urheilukeskuksessa. Messut nostavat laajasti esille kokonaisturvallisuuteen liittyviä toimijoita ja ajankohtaisia aiheita messuosastoilla sekä ohjelma-alueilla. Avajaispäivänä 4.9. järjestetään Yhteiskunnan kokonaisturvallisuuden foorumi, joka tuo alan johtavat asiantuntijat messuille. Puheenaiheena on yhteiskunnan elintärkeät toiminnot aina valtion johtamisesta henkiseen kriisinkestävyyteen.

Puolustusvoimat osallistuu messuille näyttävällä ja monipuolisella kokonaisuudella. Messuilla nähdään laajasti Puolustusvoimien kalustoa, toiminnan esittelyä sekä vaikuttavia taistelunäytöksiä. Median ennakkoinfossa 3.6. esitetään ensi kertaa Puolustusvoimien taistelunäytöksistä tehty videotraileri.

Kokonaisturvallisuusviikon aloittaa 2.9. Tampere-talossa järjestettävä Pidä huolta -konsertti, jonka tähtinä nähdään Kaartin soittokunta solistinaan Laura Voutilainen. Museokeskus Vapriikissa on 3.9. ulkoministeriön kutsuvierasseminaari, jonka teemana on Diplomatia Suomen turvallisuuden takaajana. Lauantaina 5.9. Tampereen keskustassa Ratinan suvannossa toteutetaan viranomaisten yhteistoimintanäytös, jonka aiheena on vesipelastus.

ILMOITTAUTUMINEN:

Ilmoittaudu median ennakkoinfoon viimeistään keskiviikkona 3.6. klo 9 mennessä akkreditoitumislomakkeella tai sähköpostitse meri.mattila(a)tampereenmessut.fi.

Mediainfon puheenjohtajana toimii Tampereen Messut Oy:n viestintäassistentti Meri Mattila, joka antaa mielellään lisätietoja tilaisuudesta: Meri Mattila, p. 0400 914 877.

Samana päivänä 3.6. klo 18 järjestetään MILjazz-konsertti Tampereen keskustassa Laikun lavalla. Konsertti käynnistää valtakunnallisen kiertueen.
Lisätiedot: konserttikalenteri.puolustusvoimat.fi/miljazz

Kokonaisturvallisuus 2015 -messujen mediamateriaalit:
www.kokonaisturvallisuus.fi (Medialle).

SoMe: #Kokonaisturvallisuus