Etusivu » Tiedotteet » Avustukset ja vapaaehtoistyö » La Maisonin seniorilounas - kivijalkayhteistyö tuo myötätuntoa Helsinkiin

HelsinkiMissio

La Maisonin seniorilounas - kivijalkayhteistyö tuo myötätuntoa Helsinkiin

Julkaistu: 29.03.2016 klo 15:50
Julkaisija: HelsinkiMissio

Ravintola La Maison Tehtaankadulla toteuttaa seniorilounaan torstaina 31.3. yhteistyössä HelsinkiMission kanssa. Tarkoituksena on tarjota juhlahetki 20:lle vanhukselle tukihenkilöineen upeassa fine dining –miljöössä yhdessä aterioimisen ja seurustelun merkeissä.

Yhdessä syöminen on ilo, johon monella yksin asuvalla ja huonosti liikkumaan pääsevällä seniorilla ei ole mahdollisuuksia. Yhteistyössä järjestetty lounas tuo vaihtelua seniorin arkeen tarjoten sekä hyvää ruokaa ja seuraa.

”Iloitsen LaMaisonin ideasta ja halusta tuoda kaupunkiimme myötätuntoa tällaisen järjestöyhteistyön kautta. Nämä teot muuttavat kaupunkiamme kortteli korttelilta myötätuntoisemmaksi” kertoo HelsinkiMission toiminnanjohtaja Olli Valtonen.

Yritysyhteistyö on HelsinkiMission kaltaiselle, avustusvarojen turvin toimivalle järjestölle ainoita tapoja tuoda vanhuksia yhteen aterioinnin merkeissä.

”Hyvän tekeminen tuottaa hyvää meille itsellemmekin. Ajattelen, että myötätunnon ja ateriayhteyden tuominen yksinäisille on osa ravintolamme identiteettiä. Olemme kaikki tässä sydämellä mukana kokkia myöten. Kokkimme on suunnitellut lounaan erityisesti senioriväkeä silmällä pitäen”, ravintola La Maisonin omistaja Mari Kärkkäinen luonnehtii.

La Maison on mukana taistelussa yksinäisyyttä vastaan tukemalla HelsinkiMission toimintaa myös taloudellisesti. Loppuvuodesta 2015 alkanut kampanja on kerännyt lukuisia lahjoituksia ravintolan asiakkailta, joille on annettu mahdollisuus tukea HelsinkiMission seniorityötä ravintolalaskun yhteydessä.

Lisätiedot:

HelsinkiMission toiminnanjohtaja Olli Valtonen, olli.valtonen@helsinkimissio.fi. puh. 040 500 5329

Ravintola La Maison, Mari Kärkkäinen, mari@lamaison.fi, puh. 040 59 33 934

HelsinkiMissio on sosiaalialan järjestö, joka toimii senioreiden, nuorten, lapsiperheiden ja erityisryhmien parissa. Järjestö haastaa kaikki suomalaiset toimimaan unohdettujen puolesta - yksinäisyyttä vastaan. Järjestö toimii noin 100 työntekijän ja 800 vapaaehtoisen voimin. Sen toimintaa rahoittavat yksityislahjoittajat, yritykset, säätiöt, Helsingin kaupunki sekä Raha-automaattiyhdistys.