Etusivu » Tiedotteet » Avustukset ja vapaaehtoistyö » Kyösti Kähkönen Kemistä on vuoden jalkapallohuoltaja

Cramo

Kyösti Kähkönen Kemistä on vuoden jalkapallohuoltaja

Julkaistu: 09.10.2014 klo 11:00
Julkaisija: Cramo

FC Kemi Edustuksen huoltaja Kyösti Kähkönen voitti sekä yleisöäänestyksessä että tuomariäänillä Vuoden 2014 jalkapallohuoltaja -tittelin. Cramo ja Suomen Palloliitto jakoivat palkinnon toista kertaa.

Kyösti Kähkönen Kemistä voitti Vuoden 2014 jalkapallohuoltaja -äänestyksen. Kärkeen kirivät myös Juha-Matti Lalli Puotinkylän Valtista Helsingistä ja Pauli Peltomaa TKT Naiset -joukkueesta Tampereelta. Ehdolla oli kaiken kaikkiaan kymmenen ansiokasta huoltajaa, joille kertyi tuhansia ääniä ympäri Suomen. Kilpailu järjestettiin osoitteessa Huolto pelaa.fi

Tuomariston muodostaneet Cramo ja Suomen Palloliitto päätyivät yksimielisesti siihen, että yleisön suosikki Kyösti Kähkönen ansaitsi myös koko kilpailun voiton.

– Vuoden jalkapallohuoltaja -äänestyksen suosio lämmittää mieltä. Saimme jälleen kentältä paljon palautetta, miten tärkeänä huoltajien työtä pidetään ja miten harvoin sen merkitystä muistetaan. Ilman satoja vapaaehtoisia huoltajia ympäri maan, ei Suomessa kehittyisi nuoria jalkapalloilijoita. Vaikka valitsemmekin vain yhden voittajan, toivomme, että seurat muistavat palkita ja kiittää omia huoltajiaan, kertoo Cramo Finland Oy:n toimitusjohtaja ja tuomariston jäsen Tatu Hauhio.

– Mukana kilpailussa oli tänä vuonna monia loistavia ehdokkaita. Kyösti Kähkönen edustaa hienolla tavalla jo vuosia jatkunutta vapaaehtoistoiminnan perinnettä jalkapallon parissa, toteaa Suomen Palloliiton yhteyspäällikkö Elina Ojala.

Jalkapallokulttuuri elää pohjoisessa vahvana

Kyösti Kähkönen, 47, on toiminut vuosia niin edustusjoukkueen kuin junnujoukkueenkin huoltajana. Häntä voittajaksi ehdottaneet kertovat, että mies on mukana myös futsal-toiminnassa, joten vapaaehtoistyö on ympärivuotista.

Kun nuorin Kähkösen lapsista aloitti pelaamisen, löysi Kähkönen itsensä ensin kentän laidalta ja myöhemmin pelimatkoilta. Kähkönen on itsekin pelannut jalkapalloa ja toiminut valmentajana ja joukkueenjohtajana. Hän kertoo, että voitto oli pienelle FC Kemin seuralle iso asia.

– Pidän tätä voittoa kunnianosoituksena koko pohjoisen Suomen jalkapallokulttuurille. Lajia voi hyvin harrastaa myös pääkaupunkiseudun ulkopuolella. Pelimatka Kemistä Kajaaniin saattaa kestää 12 tuntia, mutta mielenkiinto lajiin pitää minut mukana. Toivon, että voitto kannustaa myös tulevia käsiä tarttumaan huoltajan töihin, kertoo kirvesmiehenä siviiliammatissaan työskentelevä Kähkönen.

Vuoden 2014 jalkapallohuoltaja palkitaan EM-karsintaottelussa Suomi-Kreikka lauantaina 11. lokakuuta Helsingin Olympiastadionilla. Voittaja saa palkinnoksi upean matkan Budapestiin 14. marraskuuta seuraamaan EM-karsintaottelua Unkari-Suomi yhdessä legendaarisen jalkapallohuoltajan ja Captain’s Ball -voittajan Gunnar Yliharjun kanssa. Lisäksi huoltajan joukkue saa 1 000 euron varustelahjakortin.

Vuoden 2014 finalistit:

Suomen Palloliitto ry

Elina Ojala, yhteyspäällikkö

GSM: 040 823 5266, sähköposti: elina.ojala@palloliitto.fi

Suomalainen Cramo on täyden palvelun rakennuskonevuokraamo. Koneiden ja laitteiden lisäksi vuokraamme siirtokelpoisia tiloja sekä tarjoamme muita rakentamista, saneeraamista ja kunnossapitoa tukevia palveluja. Cramo on alansa johtavia palveluntarjoajia Pohjoismaissa sekä Keski- ja Itä-Euroopassa. Cramolla on toimintaa 15 maassa 360 toimipisteessä ja henkilöstöä noin 2 400. Vuoden 2013 liikevaihto oli 660 miljoonaa euroa. Kotimaassa toimimme valtakunnallisesti yli 400 työntekijän voimin noin 60 toimipisteestä käsin. Asiakaskuntaamme kuuluu yrityksiä ja tahoja rakennusteollisuuden ja muun teollisuuden, kaupan sekä julkisen sektorin alalta. Lisäksi palvelemme kuluttajia. Cramo Finland Oy on osa Cramo-konsernia, jonka emoyhtiö Cramo Oyj on listattu NASDAQ OMX Helsinki Oy:ssä. www.cramo.fiwww.facebook.com/cramofinland

Suomen Palloliitto on jalkapallon erikoisliitto, joka Kansainvälisen jalkapalloliiton (FIFA) jäsenenä vastaa maamme kaikesta jalkapallotoiminnasta ja sen kehittämisestä. Työtä tehdään sekä kasvatus- ja harrastustoiminnan että kilpa- ja huippu-urheilun parissa ihmis- ja asiakaskeskeisestä lähtökohdasta. Suomen Palloliittoon kuuluvissa noin 1 000 jäsenseurassa on yli 119 000 rekisteröityä pelaajaa. Jalkapalloa harrastaa Suomen Gallupin tutkimusten mukaan 500 000 suomalaista. Suomen Palloliitto on harrastajamäärältään Suomen suurin urheilun lajiliitto. www.palloliitto.fi