Etusivu » Tiedotteet » Avustukset ja vapaaehtoistyö » HelsinkiMissio vähentää nuorten yksinäisyyttä Reaktorissa

HelsinkiMissio

HelsinkiMissio vähentää nuorten yksinäisyyttä Reaktorissa

Julkaistu: 17.02.2016 klo 11:06
Julkaisija: HelsinkiMissio

Talviloman suurin nuorten tapahtuma Reaktori järjestetään 24.–26.2.2016 Messukeskuksessa. Reaktori on avoinna keskiviikosta perjantaihin kello 13–20.

HelsinkiMission Nuorten kriisipiste ja Krisjouren för unga ovat mukana tapahtumassa tunteiden teemalla.  Miten tunnistan omat tunteeni? Miten voin tunnistaa kaverin tunteet ja ottaa ne huomioon? Miten voin vaikuttaa omaan tunnetilaani? Enhän jää vaikeiden tunteideni kanssa yksin? Näitä kysymyksiä pohditaan erilaisten tehtävien ja arvontojen muodossa. Nuoret ovat myös tervetulleita keskustelemaan kriisityöntekijöiden kanssa, jos joku asia painaa mieltä tai mietityttää.

Keskusteluapu auttaa

– Kriisipisteellä kohtaamamme nuoret ovat jääneet isojen, vaikeiden asioiden – ja tunteiden – kanssa yksin. Nuoret yhä useammin kuvaavat oloaan ahdistuksen kaltaisena tunteena, epämääräisenä pahana olona. Julkisessa keskustelussa luodaan kiiltokuvamaista kuvaa täydellisestä elämästä. Tähän kuvaan eivät sovi inhimilliset vaikeat tunteet, yksinäisyyden kokemukset ja kohtaamamme pettymykset, kriisityöntekijä Saara Ahtola kertoo.

– Kriisityössä nuorten kanssa olemme huomanneet, että kun nuori pääsee jakamaan vaikeita tunteita ja ajatuksia turvallisessa ja arvostavassa ilmapiirissä, alkaa oma tilanne hahmottua ja olo helpottaa usein nopeastikin.

Kriisipisteelle nuori pääsee viikossa juttelemaan

Nuorten Kriisipiste ja Krisjouren för unga tarjoavat maksutonta ja luottamuksellista kriisityöntekijän kanssa käytävää keskusteluapua 12−29-vuotiaille nuorille ja aikuisille sekä heidän perheilleen.

Avun saa nopeasti: jo viikon päästä ajanvarauksesta nuori pääsee juttelemaan mieltä painavista asioista.

Nuorten Kriisipiste palvelee tiistaisin, keskiviikkoisin ja torstaisin klo 9−12 ja chat-päivystys palvelee perjantaisin klo 9−11. Päivystysaikoina voi tulla ilman ajanvarausta Albertinkatu 33:n päivystysvastaanotolle. Päivystyspuhelin palvelee numerossa 045 341 0583 maanantaisin klo 9−11 ja tiistaista torstaihin klo 9-12 ja sähköpostitse osoitteessa nuortenkriisipiste@helsinkimissio.fi.

Krisjouren för unga har besöksjour tisdagar, onsdagar och torsdagar kl. 9−12. Dejourerande krisarbetaren svarar då på telefonnumret 045 341 0574 måndagar kl. 9−11, och tisdagar, onsdagar och torsdagar kl. 9–12. Under jourtid kan man också komma på besök utan tidsbeställning. Utanför jourtid går det bra att lämna ett meddelande på vår telefonsvarare eller boka tid hos oss via e-post till adressen krisjouren@helsinkimissio.fi.

Kriisityöntekijä Saara Ahtola, saara.ahtola@helsinkimissio.fi045 855 0952

Viestintäpäällikkö Kristiina Backberg, 044 733 1544 kristiina.backberg@helsinkimissio.fi (lomalla 22.-26.2)

HelsinkiMissio on sosiaalialan järjestö, joka toimii senioreiden, nuorten, lapsiperheiden ja erityisryhmien parissa. Järjestö haastaa kaikki suomalaiset toimimaan unohdettujen puolesta - yksinäisyyttä vastaan. Järjestö toimii noin 100 työntekijän ja 700 vapaaehtoisen voimin. Sen toimintaa rahoittavat yksityislahjoittajat, yritykset, säätiöt, Helsingin kaupunki sekä Raha-automaattiyhdistys.