Etusivu » Tiedotteet » Autot ja moottoripyörät » Tervetuloa Masiinamessuille 7.–9.6.2013 – ota osaa EU-paneeliin ja kokeile vaikka kaivukonetta!

Julkaistu: 03.06.2013 klo 05:45
Julkaisija: Viestintätoimisto Kumppania

Valtakunnalliset Masiinamessut avautuvat tämän viikon perjantaina 7.6.2013 Honkajoella Pesämäen Moottoriurheilukeskuksessa. Ammattilaisille ja suurelle yleisölle suunnattu kesätapahtuma tarjoaa mahdollisuuden osallistua, kokea ja kisata.

Avajaispäivänä kuuma EU-paneeli

Masiinamessujen virallisia avajaisia vietetään perjantaina klo 12. Messut avaat professori Eero Uusitalo. Professori Uusitalo on ollut luomassa Leader-toimintamallia sekä toiminut kansakunnan unilukkarina maaseutupoliittisessa keskustelussa ja maaseudun arvostuksen nostamisessa. Hän on toiminut maaseutuneuvoksena ja Maaseutupolitiikan Yhteistyöryhmän (YTR) pääsihteerinä ja jatkaa edelleen Suomen Kylätoiminta ry:n puheenjohtajana.

Perjantain ohjelma jatkuu ”Suomen maaseutu ja EU” -paneelilla. Paneelin puheenjohtajina toimivat Aamulehden vastaava päätoimittaja Jouko Jokinen sekä Satakunnan Viikon päätoimittaja Kim Huovinlahti.

Paneelin osallistujat ovat:

• kansanedustaja Teuvo Hakkarainen
  • ex-kansanedustaja Timo Kaunisto
  • euroedustaja Petri Sarvamaa
  • ex-kansanedustaja Esko-Juhani Tennilä
  • professori Eero Uusitalo

Neljän ensin mainittua ovat kaikki ilmoittaneet harkitsevansa ehdokkuutta seuraavissa Europarlamenttivaaleissa.

Kokeile kaivukonetta tai kisaa grillauksessa

Masiinamessuilla on esillä niin ammattikäyttöön soveltuvia järeitä maatalous- ja maarakennuskoneita kuin joka kodin koneita kiinteistönhuoltoon ja puutarhanhoitoon. Ohjelmassa on metsä- ja klapikonetyönäytöksiä sekä monipuolista tietoa energiasta, muun muassa aurinkopaneeliratkaisuista.

Messuilla jaetaan päivittäin ilmaisia neuvoja ja vinkkejä viher- ja piharakentamisesta. Messuvieraat voivat myös kokeilla oikeaa kaivukonetta ilmaiseksi. Lisäksi tarjolla on karting-ajoa ja helikopterilennätystä sekä useita arvontoja.

Lauantaina ja sunnuntaina messuilla käydään jokanaisen ja -miehen grillauskisa. Kisaa ilmoittaudutaan messuilla klo 12 mennessä. Perheen pienimmät voivat osallistua lauantaina ja sunnuntaina klo 14 IKH Grand Prix -polkutraktorikisaan, jossa kaikki osallistujat palkitaan.

Messualue on avoinna perjantaista sunnuntaihin klo 10–17. Liput maksavat 13 euroa, alle 15-vuotiaat pääsevät messualueelle ilmaiseksi. Messuohjelman, päivitetyn näytteilleasettajaluettelon, messulehden ja muun messuinfon löydät osoitteesta www.masiinamessut.fi.

Ilmoittaudu mukaan messuille www.masiinamessut.fi > mediainfo. Kokoamme sinulle infopaketin messuista sekä autamme tarvittaessa juttuideoiden ja haastateltavien löytämisessä.

Lisätietoja: Susanna Kallama, puh. 040 587 2445, susanna.kallama@kumppania.fi

Valtakunnalliset Masiinamessut on suurelle yleisölle suunnattu kesätapahtuma, joka tarjoaa mahdollisuuden osallistua, kokea ja kisata. Messuilla ovat esillä koneuutuudet järeistä ammattikoneista pieniin ja ketteriin, jokamiehen ja -naisen puutarhakoneisiin. Tänä vuonna Masiinamessut järjestetään 7.–9. kesäkuuta Honkajoella Pesämäen Moottoriurheilukeskuksessa.
www.masiinamessut.fi