Etusivu » Tiedotteet » Autot ja moottoripyörät » Supermessut kokoavat yhteen puutarhan, matkailun, viinin, kirjat ja moottoripyörät

Tampereen Messut

Julkaistu: 25.10.2013 klo 18:04
Julkaisija: Tampereen Messut

TAMPERE BIKE SHOW ON KEVÄÄN 2014 SUPERMESSUJEN UUTUUS

Perjantaista sunnuntaihin 11.–13. huhtikuuta 2014 järjestettävät Supermessut kokoavat jälleen kevään suositut tapahtumat yhdeksi kokonaisuudeksi Tampereen Messu- ja Urheilukeskukseen. Supermessut-nimen alla nähdään valtakunnallisesti suositut Puutarha-messut, Kotimaan Matkailumessut, Tampereen Viinimessut ja Kirja-teema sekä uusi moottoripyörätapahtuma Tampere Bike Show. Koko perheen tapahtumakokonaisuus laajenee moottoripyörien myötä uuteen E-halliin.

Supermessujen jo ennestään poikkeuksellisen monipuolinen aihepiiri laajenee nyt entisestään, kun saamme kokonaisuuteen mukaan moottoripyöriin ja moottoripyöräilyyn keskittyvän Tampere Bike Shown. Keväällä 2012 edellisen kerran järjestetyt Supermessut saavuttivat suuren suosion koko perheen monipuolisena tapahtumana. Tavoitteenamme onkin, että myös ensi huhtikuussa pidettäviltä Supermessuilta löytyy jokaiselle perheenjäsenelle kiinnostavaa nähtävää ja koettavaa. Uusi Tampere Bike Show -tapahtuma tukee tätä tavoitetta erinomaisesti, kertoo projektipäällikkö Pauliina Lindgren Tampereen Messut Oy:stä.

Uusi moottoripyörätapahtuma Tampere Bike Show tarjoaa elämyksiä vauhdin ystäville

Tampereen Messu- ja Urheilukeskuksen uudessa E-hallissa toteutettava Tampere Bike Show on moottoripyörien ja moottoripyöräilyn erikoistapahtuma, joka kokoaa yhteen alan harrastajat ja moottoripyöräilystä kiinnostuneen suuren yleisön. Tampereen Messut Oy järjestää uuden tapahtuman yhteistyökumppaninaan Hämeenlinna Bike Show, joka tuottaa tapahtumaan oheisohjelmaa. Tampere Bike Show tuo Supermessujen yhteyteen näyttävän kattauksen moottoripyöriä sekä tarvikkeita ja varusteita alan harrastajille. Luvassa on myös monipuolista ja vauhdikasta oheisohjelmaa.

– On todella hienoa aloittaa yhteistyö Tampereen Messujen kanssa ja toteuttaa nyt ensimmäinen Tampere Bike Show uusissa, upeissa tiloissa. Hämeenlinnassa olemme toteuttaneet Bike Shown menetyksekkäästi jo kolme kertaa. Tavoitteenamme on luoda nyt Tampereelle Supermessujen yhteyteen toinen yhtä antoisa moottoripyörätapahtuma. Haluamme panostaa laatuun ja monipuoliseen sisältöön, jotta Tampere Bike Show tarjoaisi kävijöille runsaasti nähtävää, upeita moottoripyöriä sekä rentoa ja hyvää fiilistä vauvasta vaariin, sanoo tapahtumaan ohjelmaa tuottava Tarmo Perätalo Hämeenlinna Bike Showsta.

Puutarha-messut ja Kotimaan Matkailumessut innostavat suunnittelemaan kesää

Valtakunnalliset Puutarha-messut ovat puutarha-alan ja piharakentamisen odotettu suurtapahtuma, joka toteutetaan jo 12. kerran. Puutarha esittelee A-hallissa ratkaisuja pihoille, puutarhoihin, parvekkeille ja patioille sekä näyttelyosastoilla että erillisillä teema-alueilla. Messuilla voi tehdä kasvi-, tuote-, materiaali- ja konehankintoja sekä tutustua alan palvelutarjontaan ja puutarhasisustamiseen ammattilaisten avustamana. Uutuuksien ohella esillä ovat perinteiset kukat, kasvit, sipulit ja siemenet sekä piha- ja parvekekalusteet, puutarhakoneet ja -välineet sekä keittiöpuutarhan herkut.

Kotimaan Matkailumessut tarjoavat C-hallin täydeltä vinkkejä Suomen sisäiseen matkailuun jo kuudennen kerran. Esillä ovat kotimaan matkailukohteet ja -alueet, kuten kunnat, kaupungit ja tapahtumapaikat, matkatoimistot, matkanjärjestäjät sekä hotellit, kylpylät ja muut majoitusliikkeet. Luvassa on myös antoisaa ohjelmaa koko perheelle.

Tampereen Viinimessut avoinna iltakahdeksaan – Kirjamessut toteutetaan teema-alueena

Suosiotaan kasvattavan viiniharrastuksen myötä myös Tampereen Viinimessut laajenevat. D-hallissa pidettävä tapahtuma esittelee viinikulttuuria sekä viiniharrastamiseen liittyviä välineitä ja tarvikkeita. Tapahtumassa tulee olemaan esillä kymmeniä viinitiloja ja satoja eri viinejä. Luvassa on tietoa asiantunteville harrastajille ja viineistä kiinnostuneille kuluttajille. Halliin toteutettavissa Tasting-huoneissa voi alan ammattilaisten johdolla osallistua maksullisiin viininmaistajaisiin. Messuille toteutetaan uutuutena myös Gourmet-keittiö. Viinimessujen aukioloaikoja pidennetään yleisön toiveesta, joten perjantaina 11.4. ja lauantaina 12.4. Tampereen Viinimessuilla voi viipyä klo 20 saakka.

Neljä kertaa pidetyt Tampereen Kirjamessut toteutetaan jatkossa omana teema-alueena Supermessujen yhteydessä. Kirjaosastojen lisäksi teeman ympärille kootaan edellisvuosien tapaan kiinnostavaa ohjelmaa. Yleisö pääsee kirjojen lisäksi tutustumaan kirjailijoihin sekä kuuntelemaan heidän ajatuksiaan kirjailijahaastatteluissa ja keskusteluissa. Aamulehden kirjallisuuskeskustelu toteutetaan messuilla lauantaina 12. huhtikuuta.

Supermessut 2014: Puutarha, Kotimaan Matkailumessut, Tampereen Viinimessut, Kirja, Tampere Bike Show,
11.–13.4.2014, Tampereen Messu- ja Urheilukeskus. www.supermessut.fi

Mediamateriaalit: www.supermessut.fi (Medialle)