Etusivu » Tiedotteet » Autot ja moottoripyörät » Nyt on auton kevätpesun ja vahauksen aika

Oy Kaha Ab

Nyt on auton kevätpesun ja vahauksen aika

Julkaistu: 12.05.2016 klo 12:16
Julkaisija: Oy Kaha Ab

Auton huolellinen kevätpesu ja vahaus ovat tärkeä osan autonhoitoa. Talven jäljiltä raikastetaan ummehtuneet sisätilat, irrotetaan auton helmoihin jämähtäneet liat liuotinpesuaineella ja syväpuhdistetaan koko maalipinta. Lopuksi auton maalipinta suojataan laadukkaalla vahalla. Vahaamalla saadaan aikaan myös häikäisevän upea, kestävä kiilto.

Auton vahaaminen koetaan usein työläänä ja aikaa vievänä. Nykyaikaiset autovahat ovat kuitenkin huomattavasti helppotöisempiä ja mukavampia käyttää, kuin mitä vahat aiemmin ovat olleet. Vahaaminen on tärkeä osa autonhoitoa, sillä vaha suojaa maalipintaa ulkoisilta rasituksilta. Laadukas vaha antaa myös upean, kestävän kiillon ja vettähylkivän pinnan. Vaha valitaan auton maalipinnan kunnon mukaan. Uusille hyväkuntoisille maalipinnoille riittää usein yksi vaha, mutta kun maalipinnassa on havaittavissa kulumista, suosittelemme kaksivaiheista vahaamista.

SONAX suosittelee vahaukseen SONAX XTREME Polish + Wax 3 ja SONAX XTREME Brilliant Wax 1 -vahoja. Tämä vahapari voitti uusimman Tekniikan Maailman 09/2016 tekemän vahatestin. SONAX vahojen helppokäyttöisyys, puhdistavuus ja kiillon nousu saivat täydet kymmenen pistettä. SONAX vahojen loppuarvostelu kertoo paljon, ” Loistava kokonaisuus autonhoitoon. Helppokäyttöinen, hyvin puhdistava ja kiiltonsa säilyttävä. Ei oikeastaan mitään heikkoa osa-aluetta.”

”Testivoitto ei näiden tuotteiden kohdalla ollut yllätys. SONAX XTREME vahat ovat todella huippuluokan autovahoja. On hienoa, että Suomessa tehtiin pitkästä aikaa kattava vahatesti ja pääsimme näin osoittamaan SONAX vahojen korkean laadun”, kommentoi SONAX tuotepäällikkö Jari Veteläinen.

Laadukkaan ja helppokäyttöisen vahan lisäksi, kunnolliset tarvikkeet ovat erittäin tärkeä osa auton vahausta. Valitsemalla juuri tähän tarkoitukseen tehdyn vahanlevityssienen ja kiillotukseen soveltuvan mikrokuituliinan, vahaus sujuu vieläkin helpommin ja lopputulos on odotetun mukainen. Vanhat t-paidat ja lakanarievut on syytä unohtaa, jos uusien vahojen helppokäyttöisyyttä halutaan hyödyntää. Kunnollisilla tarvikkeilla vaha levittyy nopeasti ja tasaisesti, ja on helppo pyyhkiä pois sekä kiillottaa. Vahaamalla auton nyt, saat nauttia upeasta maalipinnan säihkeestä kevät- ja kesäauringon paistaessa.

Tuotenumerot

SO 201 100 SONAX XTREME Brilliant Wax 1

SO 202 100 SONAX XTREME Polish + Wax 3

SO 417 300 SONAX Vahanlevityssieni

SO 425 200 SONAX XTREME Mikrokuituliina

Tuotepäällikkö Jari Veteläinen
jari.vetelainen@kaha.fi

Oy Kaha Ab

Suomen suurimpiin autovaraosien, ajoneuvojen ja veneiden lisävarusteiden maahantuonti- ja tukkuliikkeisiin kuuluva Kaha on toiminut alalla jo vuodesta 1934.