Etusivu » Tiedotteet » Autot ja moottoripyörät » KymiRing-moottoriurheiluradan tilannepäivitys

Moottoriurheilu.tv

KymiRing-moottoriurheiluradan tilannepäivitys

Julkaistu: 06.10.2016 klo 08:47
Julkaisija: Moottoriurheilu.tv

Hyvä medianedustaja, tulemme jatkossa lähettämään tilannepäivitystä Iittiin rakenteilla olevasta KymiRing-moottoriurheilukeskuksesta, jossa Suomi tulee isännöimään ratamoottoripyöräilyn MM-sarjan MotoGP-kilpailua.
KymiRing-kuvagalleriaa päivitämme tasaisin väliajoin ja sen kuvat ovat vapaasti käytettävissänne: www.moottoriurheilu.tv/media_post/kuvagalleria-kymiring
Saatte myös kauttamme käyttöön videomateriaalia rakennustyömaalta. (esim: www.youtube.com/watch?v=FDsQKxQYPuE)

KYMIRINGIN RAKENNUSTYÖT PARI KUUKAUTTA ETUAJASSA ”MOTOGP-TALLIPÄÄLLIKÖT ODOTTAVAT INNOLLA SUOMEN MM-OSAKILPAILUA”

Tältä näyttää KymiRingin pääsuora lännestä itään syyskuun lopulla. Kuva: Ari Ollikainen

Metsien ympäröimässä Iitin kunnassa, 180 hehtaarin alueella käy parhaillaan kova tohina, kun noin 50 työmiestä rakentaa valmiiksi KymiRing-rata-aluetta, jossa Suomi tulee isännöimään MotoGP-kilpailua heinäkuussa 2018.

MotoGP-sarjan promoottori Dorna on ollut tiiviisti mukana Suomen Iittiin valmisteilla olevassa KymiRing-projektissa. Hankkeen työryhmä vieraili Espanjan Aragonissa järjestetyssä MotoGP-kilpailussa, jossa he kävivät Dornan kanssa läpi sekä radan että itse kilpailutapahtuman yksityiskohtia.

– Meillä oli Dornan kanssa työviikko Aragonissa, jossa tutustuttiin sekä Aragoniin että käytiin erilaisia teknisiä ja valmistelevia asioita läpi, projektipäällikkö Timo Pohjola kertoo.

KymiRingistä tulee Pohjois-Euroopan johtava ajokoulutus- ja liikenneturvallisuus- sekä moottoriurheilukeskus. Kuva: Nita Korhonen

Dorna on jo useamman vuoden ajan halunnut saada Suomen takaisin ratamoottoripyöräilyn MM-kalenteriin.

– He ovat olleet innostuneita tästä projektista ja ovat olleet niin pitkään tässä suunnittelussa ja toteutuksessa mukana, mutta se mikä oli ilahduttavaa, oli huomata miten MotoGP:n tallipäälliköt odottavat tänne pääsyä. Lähes poikkeuksetta jokainen tuli tervehtimään ja kysymään, missä mallissa ollaan. Myös heitä odotetaan jo ensi kesänä vierailulle ja tutustumaan alueeseen, Pohjola iloitsee samalla vahvistaen Suomen kilpailun ajankohdan:

– MotoGP-kilpailu ajetaan heinäkuun jälkipuoliskolla viikko jälkeen Saksan kilpailun 2018.

Radan rakentamisen ja valmisteluiden osalta aikataulu on hyvin realistinen.

– Hommat on oikein hyvällä mallilla. Ollaan muutama kuukausi etuajassa, Pohjola toteaa.

KymiRing-hankkeen projektipäällikkö Timo Pohjola on tyytyväinen töiden etenemiseen Iitissä. Kuva: Nita Korhonen

Parhaillaan KymiRing-radalla on menossa monta eri työvaihetta.

– Raakatyö on tarkoitus saada ennen joulua valmiiksi. Ensi vuonna, kun lumet on sulanut, viimeistellään pinnat ja tehdään kallistukset. Painopenkat saadaan purettua ennen heinäkuuta ja päästään päällystämään heinäkuun alkupuolella.

Radan profiili on elänyt vielä viime viikkojen aikana hieman ja sitä on kehitetty sekä kilpailijoiden että katsojien näkökulmasta mahdollisimman mielenkiintoiseen suuntaan.

– Koko ajan on haettu sitä, että radan pitää olla haastava, sen pitää olla massatasapainoltaan oikea ja sen pitää huollollisesti toimia. Tällaisia muutoksia tehtiin pari viikkoa sitten, kun suunnittelutiimi oli koolla ja Alex Wurtz oli myöskin vierailulla täällä. Destian kanssa tehtiin hieman parantavia suunnitelmia tiettyihin kohtiin ja nämä työvaiheet on jo tehty. Hyvällä mallilla hommat ovat siis.

Lisätietoa: www.kymiring.fi

Katso lisää KymiRingin kuvia täältä: Moottoriurheilu.tv/media_post/kuvagalleria-kymiring

Teksti: Moottoriurheilu.tv

Tämä on AKK-Motorsport ry:n sekä Suomen Moottoriliitto ry:n yhteinen koonti viikonlopun moottoriurheilutapahtumista. Kaikki Moottoriurheilu.tv:n artikkelit ovat vapaasti käytettävissänne heti niiden julkistamisen jälkeen. Päivitämme sivua jatkuvasti emmekä näin ollen erikseen ilmoita uusista artikkeleista median edustajille.

*****************************************************************************************************

www.moottoriurheilu.tv kokoaa suomalaisen moottoriurheilun yhdelle alustalle.
www.facebook.com/moottoriurheilutv
Ttwitter.com/mutvsuomi #moottoriurheilutv

Mikäli sinulla on kysyttävää tai kommentoitavaa, ota yhteyttä: media@moottoriurheilu.tv

Moottoriurheilu Media Oy on AKK-Motorsport ry:n ja Suomen Moottoriliitto ry:n yhteinen yritys, jonka tiedotusportaalina toimii www.moottoriurheilu.tv. Taustatoimittajina toimivat Nita Korhonen ja Anette Latva-Piikkilä.