Etusivu » Tiedotteet » Ympäristö ja luonto » Senaatti-kiinteistöjen vastuullisuusraportti oli paras julkisen sektorin raportti

Senaatti-kiinteistöt

Julkaistu: 09.11.2012 klo 09:32
Julkaisija: Senaatti-kiinteistöt

Senaatti-kiinteistöjen Yhteiskuntavastuuraportti 2011 voitti julkisen sektorin sarjan  vastuullisuusraportointikilpailussa. Tuomariston mukaan Senaatti-kiinteistöjen raportissa on käsitelty hyvin kaikkia yritysvastuun osa-alueita, minkä lisäksi ympäristövastuuta ja mm. energiankulutusta on kuvailtu kattavasti sekä vertailutietoineen että graafeina. Raporttiin syvyyttä tuovat case-esimerkit saivat tuomaristolta erityiskiitosta.

Nyt palkittu raportti on Senaatti-kiinteistöjen 10. yhteiskuntavastuuraportti. Se on laadittu edellisvuosien tapaan GRI-suosituksen mukaisesti ja on kolmannen osapuolen varmentama.

”Olemme erittäin iloisia, että raporttimme on menestynyt vuosien mittaan erityisesti siksi, että yhteiskuntavastuullisuus on toimintamme kulmakiviä”,  toteaa yhteiskuntavastuuasioista vastaava  johtaja Juha Lemström.  Erityisesti ympäristöön ja energiankulutukseen liittyvät kysymykset ovat Senaatti-kiinteistöjen toiminnassa ajankohtaisia.

Senaatti-kiinteistöjen yhteiskuntavastuuraportti on julkaistu verkossa erillisenä verkkosivustona ja sen liitteenä on hallituksen toimintakertomus ja tilinpäätös.  Vastuullisuuden eri osa-alueet löytyvät verkosta helposti, mutta raporttikokonaisuuden hahmottamiseen kannattaisi tuomariston mukaan kiinnittää jatkossa huomiota.  Tuomaristo suosittelee myös hallintokäytäntöjen tarkempaa kuvausta.

Senaatti-kiinteistöjen raportti on osoitteessa http://yhteiskuntavastuuraportti2011.senaatti.fi ja raporttiin pääsee myös suoraan kotisivuiltamme www.senaatti.fi

Vastuullisuusraportoinnin  yleisen sarjan ja koko kilpailun voitti Fortum  Oyj  ja pk-yritysten sarjan Oilon International Oy.

Suomen vastuullisuusraportointikilpailu on järjestetty vuodesta 1996 lähtien. Kilpailun tavoitteena on tarkastella vastuullisuusraportoinnin nykytilaa ja kehityspiirteitä sekä innostaa kaikkia yrityksiä ja organisaatioita raportoimaan vastuullisuudestaan. Kilpailussa arvioidaan yksinomaan yritysten yhteiskuntavastuullisuutta koskevaa raportointia, ei niiden vastuullisuutta muilla perustein.

Voittajan valitsi kilpailun järjestäjäryhmä, johon kuuluivat Aalto-yliopiston kauppakorkeakoulu, Elinkeinoelämän keskusliitto, Finnish Business & Society, KHT-yhdistys, Toimihenkilökeskusjärjestö STTK ry, Työ- ja elinkeinoministeriö, Ympäristöjohtamisen yhdistys ja Ympäristöministeriö.

Tarkempia tietoja kilpailun arviointikriteereistä, valitsijoista sekä tämän vuoden valintaperusteluista löytyy kilpailun yhteenvetoraportista, joka löytyy pdf-muodossa verkosta osoitteesta: http://www.fibsry.fi/vastuullisuusraportointikilpailu

Senaatti-kiinteistöt:
johtaja Juha Lemström p. 0205 811 755
viestintäpäällikkö Outi Tarkka p. 0205 811 356

Senaatti-kiinteistöt on maanlaajuisesti toimiva liikelaitos, joka valtion työympäristö- ja toimitila-asiantuntijana tuottaa kokonaisvaltaisia toimitilaratkaisuja valtionhallinnolle. Senaatti-kiinteistöt tarjoaa mm. asiantuntijapalveluita, käyttäjäpalveluita, korjaus- ja investointipalveluja, elinkaari- ja energiapalveluja. Senaatti-kiinteistöjen toiminta perustuu yhteiskuntavastuulliseen liiketoimintaan, hyvään palveluun, pitkäaikaisiin asiakkuuksiin ja kumppanuuteen.  Lue lisää toiminnastamme http://yhteiskuntavastuuraportti2011.senaatti.fi

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon

Mediapankki