Etusivu » Tiedotteet » Tietokoneet » Kingston esitteli USB-muistiensa lippulaivaksi meganopeat HyperX-mallit

Kingston Technology

Kingston esitteli USB-muistiensa lippulaivaksi meganopeat HyperX-mallit

Julkaistu: 09.12.2011 klo 09:00
Julkaisija: Kingston Technology

USB 3.0 -tikut lukevat ja kirjoittavat dataa peräti 225/135 megatavua sekunnissa.

Kingston on tuonut myyntiin erittäin suorituskykyiset ja suurikapasiteettiset, USB 3.0 -liitäntää hyödyntävät DataTraveler HyperX 3.0 -muistitikut. Uutuudet on suunniteltu aktiivisille tietokoneharrastajille, pelaajille sekä esimerkiksi videotuotantoalan ammattilaisille, joille erittäin korkea suorituskyky ja suurten tietomäärien vaivaton liikuteltavuus on olennainen ostokriteeri.

Uutuustikkujen HyperX-tuoteperheelle omaisen tyylikkään ulkoasun kätköihin on pakattu flash-muistiarkkitehtuurin uusinta tekniikkaa. Muun muassa kahdeksankanavaisen muistiosoituksen ansiosta DataTraveler HyperX 3.0:n suurin luku- ja kirjoitusnopeus on jopa 225 / 135 megatavua sekunnissa, kun tikku on kytketty tietokoneen USB 3.0 -porttiin. Korkea tietojen tallennusnopeus PC:ltä tikulle mahdollistaa sen hyödyntämisen suoraan suurienkin tiedostojen käsittelyssä ilman, että työaineistoja pitäisi välillä kopioida koneen kiintolevylle.

”HyperX-tuotenimi on jo vuosia ollut tunnettu suorituskykymittaajien ja ylikellotusharrastajien keskuudessa PC:n RAM-muistien yhteydestä. Toimme aiemmin kesällä myyntiin saman tuoteperheen SSD-asemat, ja nyt tämä USB-uutuus on hyvä ja luonnollinen jatkaja HyperX-perinteelle. Tikun suorituskyky ja kapasiteetti palvelee erinomaisesti käyttäjiä, jotka arvostavat näitä teknisen eturintaman ominaisuuksia näppärästi liikuteltavassa muodossa”, sanoo Kingstonin Suomen liiketoimintoja johtava Mikko Maanoja.

Windows-versioiden XP, Vista ja 7 kanssa yhteensopiva DataTraveler HyperX 3.0 on saatavissa kolmena eri kapasiteettiversioina. Suurimpaan 256-gigatavuiseen malliin voi kerralla tallentaa esimerkiksi 10 Blu-ray-levyä (kullakin 25 Gt tietoa), 54 DVD-elokuvaa (kukin 4,7 Gt) tai lähes 50 000 MP3-musiikkikappaletta (kukin 4 Mt).

Tikun kuorirakenne on kestävää metallia, ja se on viimeistelty kumimaisella pinnoitteella. DataTaveler HyperX 3.0 -muistitikut ovat taaksepäin yhteensopivia, joten ne toimivat myös tietokoneissa, joissa on USB 2.0 -portteja. Kyseisten liitäntäporttien suoritusarvot tosin rajoittavat tikun toimintanopeutta, sen ollessa tuolloin luokkaa 30 megatavua sekunnissa.

Uutuuden 64-gigainen versio maksaa veroineen 149 euroa, 128-gigainen 290 euroa ja 256-gigainen 670 euroa. Hinnoissa voi esiintyä maakohtaisia eroja. Kaikilla Kingstonin USB-muistitikuilla on viiden vuoden takuu.

DataTraveler HyperX 3.0 -tikun esittelyvideo: www.youtube.com/watch?v=BjsMQRzBfl8

Tuotekuvia lehdistökäyttöön:

Lisätietoa tuotteista ja myyntipisteistä Suomessa:
Kingston Technology, Mikko Maanoja
GSM +358 50 302 1181 / mmaanoja@kingston-technology.com

Laitetestit ja muut lehdistöasiat:
OS/G Viestintä, Lasse Pulkkinen

GSM +358 400 630 049 / kingstonpr@osg.fi

Kingston Digital on maailman suurimman puolijohdetoimittajiin sitoutumattoman muistituottajan Kingston Technologyn tytäryhtiö. Vuonna 2008 perustettu Kingston Digital vastaa Kingstonin flash-tuotteiden myynnistä ja markkinoinnista maailmalla. Yhtiön Euroopan päämaja sijaitsee Lontoon lähistöllä Sunbury-on-Thamesissa. Lisätietoa Kingstonin tuotteista ja myyntipaikoista Suomessa on saatavissa ilmaisen palvelunumeron 0800 117 004 sekä web-sivuston www.kingston.fi kautta.