Etusivu » Tiedotteet » Telekommunikaatio » Vesitiivis ja iskunkestävä videokamera: W200 kuvaa Full HD:nä kesän seikkailut myös veden alla

Samsung Electronics Nordic

Julkaistu: 19.05.2011 klo 14:00
Julkaisija: Samsung Electronics Nordic

Samsungin uusi, jykevärakenteinen W200-videokamera toimii veden alla, eikä se hätkähdä edes maahan putoamista. Videokamera ei pelkää pölyä, hiekkaa tai auringonpaistetta, minkä lisäksi W200 mahtuu kätevästi taskuun. W200 on ihanteellinen videokamera mukaan kesäloman matkoille ja retkille.

Samsungin uudessa vesitiiviissä ja iskunkestävässä videokamerassa on IP58-suojaluokitus. W200 on suunniteltu erityisesti selviytymään haastavista tilanteista, kuten snorklauksesta, melonnasta kalliokiipeilystä. Videokamera sopii mukaan matkoille maailman eri kolkkiin, metsäseikkailuihin ja uintiretkille.

Videokamera vesipedoille

W200:lla voi tallentaa vedenalaista Full HD -kuvaa jopa kolmen metrin syvyydessä. Videokameran taustavalaistu kuvasensori ja linssi osuunniteltu tuomaan paras mahdollinen suorituskyky veden alla, missä valon määrä on alhaisempi. Videokameralla onnistuu vaikkapa korallien kuvaaminen trooppisessa meressä tai lasten vesileikkien kuvaaminen uima-altaassa. W200 sopii kaikkiin olosuhteisiin. Yksinkertaisten painikkeiden ansiosta kameran asetuksia on helppo muuttaa jopa veden alla.

Kestää iskuja ja tiputuksia

Vesitiivis W200 kestää kovemmatkin kolaukset. Laite kestää pudotuksen kahden metrin korkeudesta betonilattiaan. Se on pölytiivis ja toimii auringonvalossa yhtä hyvin kuin ihminen.

Kapean muotoilunsa ansiosta W200 painaa ainostaan 130 grammaa. Sitä voidaan käyttää kummallakin kädellä, se helppo kuljettaa mukana ja mahtuu vaikkapa taskuun. W200:n asetuksissa on työkaluja ja tehosteita, joilla voi muuttaa videoiden ja still-kuvien tunnelmaa omalla, henkilökohtaisella tavalla.

Tekniset tiedot: Samsung W200 on Full HD -videokamera (1920 x 1080, 30 fps). Vedenkestävä kolmen metrin syvyyteen asti ja kestää pudotuksen kovalle lattialle 2 metrin korkeudesta, IP58. Still-kuvaus 5,5 megapikseliä, CMOS BSI –sensori (taustavalaistu), joka käsittelee hyvin kohinaa ja vääristymiä. 2,3 tuuman 230 000 pikeselin näyttö. Mitat 57,8 x 112,3 x 15 millimetriä. Paino 130 g. Kaupoissa kesäkuun puolivälissä, suositushinta 149 euroa.

IP58-suojaluokituksesta: IP (Ingress Protection rating) on kansainvälinen standardi, joka kertoo tuotteen kosteuden, pölyn ja roiskeveden sietokyvystä. Mitä suurempi luku, sitä parempi suoja. Ensimmäinen luku tarkoittaa eri aineosien läpäisyä. 5 on asteikolla toiseksi korkein, ja se tarkoittaa, että laite on suojattu pölyltä. Toinen IP-luvun merkintä viittaa vesitiiviyteen. 8 on korkein aste, ja se saavutetaan kun laite kestää pysyvän upotuksen veteen.

Eva Carrero, markkinointipäällikkö, eva.carrero@samsung.fi, p. 0400 807 750

Jim Hakola,  myyntipäällikkö kamerat, jim.hakola@samsung.fi, p. 0400 8383 800

Toni Perez, OSG Viestintä, toni.perez@osg.fi, 0400 630 063.

Kuvapyynnöt: samsungpr@osg.fi

Lehdistötiedotteet ja kuva-arkisto verkossa: www.samsung.fi ja valitse uutiset.

Haluatko SAMSUNGin lehdistötiedotteita tai kokeilla uusia tuotteita? Ilmoittaudu lähetyslistalle osoitteeseen samsungpr@osg.fi

Uutisia RSS-syötteinä: http://www.samsung.com/fi/aboutsamsung/rss/rssFeedList.do

Samsung Electronics Co Ltd, Korea, on johtava televisioiden, muistisirujen, matkapuhelinten ja näyttöpaneelien valmistaja. Yrityksellä on 190 500 työntekijää 68 maassa ja kahdeksalla eri liiketoiminta-alueella. Vuonna 2010 yhtiön yhteenlaskettu liikevaihto nousi 135,8 miljardiin Yhdysvaltain dollariin. Samsung Electronics Nordic AB:n liikevaihto vuonna 2010 oli 1.1 miljardia euroa. Pohjoismaiden yhtiö on kasvanut nopeasti vuodesta 1992. Sillä on 330 työntekijää, ja sen valikoimaan kuuluvat uusimmat tuotteet matkapuhelinten, äänen- ja kuvantoiston, IT-laitteiden ja kodinkoneiden aloilta.

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon

Mediapankki