Etusivu » Tiedotteet » Telekommunikaatio » Tellabs Oy aloittaa yt-neuvottelut

Tellabs Oy aloittaa yt-neuvottelut

Julkaistu: 29.10.2012 klo 11:40
Julkaisija: Tellabs Oy

Konserni uudelleenjärjestelee liiketoimintaansa pienentääkseen kustannuksia

Tietoliikenneratkaisuja kehittävä Tellabs Oy aloittaa Suomessa yt-neuvottelut. Tellabs-konserni uudelleenjärjestelee liiketoimintaansa pienentääkseen tuote-, myynti- ja hallintokustannuksia vuositasolla noin 20 miljoonalla US-dollarilla. Maailmanlaajuiset uudelleenjärjestely- ja säästötoimenpiteet vaikuttavat myös Suomen toimintoihin.

Neuvottelut koskevat seuraavia organisaatioita Tellabs Oy:ssä: Mobile Routing, Global Operations, Global Services ja Finance. Alustavan arvion mukaan mahdollinen henkilöstövaikutus on enintään 42 toimea. Tellabs Oy:llä on Suomessa Espoon ja Oulun toimipisteissä yhteensä noin 500 työntekijää.

Neuvottelut alkavat maanantaina 5.11.2012, ja neuvottelujen odotetaan päättyvän viikolla 51. YT-neuvottelujen tuloksista tiedotetaan välittömästi neuvottelujen päätyttyä.

Tellabs auttaa asiakkaita menestymään luomalla uutta älykkäässä mobiili-internetissä. Siksi 80 % maailman johtavista tietoliikenneoperaattorista on valinnut mobile backhaul, packet optical, business- ja services-ratkaisumme. Autamme asiakkaitamme lisäämään liikevaihtoa, vähentämään kustannuksia ja optimoimaan verkkoratkaisujaan.

Tellabs (Nasdaq: TLAB) on osa NASDAQ Global Select Market ja Ocean Tomo 300™ Patent -indeksiä. Lisäksi Tellabs on listattu S&P MidCap 400:ssa sekä useissa yhteiskuntavastuuindekseissä kuten mm. Maplecroft Climate Innovation Index, FTSE4Good- ja eight KLD -indeksit. Tellabs Oy:llä on Suomessa noin 500 työntekijää ja toimipisteet Espoossa ja Oulussa. Tellabsilla on ISO 9001:2000, ISO 14001 ja TL 9000 -sertifikaatit, ja Tellabs Oy on mukana WWF:n Green Office -verkostossa. Tellabs ja  ovat Tellabsin rekisteröityjä tavaramerkkejä Yhdysvalloissa ja/tai muissa maissa. www.tellabs.com ja www.tellabs.fi.

LISÄTIETOJA: Pia Eerikäinen, (09) 4131 3355, pia.eerikainen@tellabs.com