Etusivu » Tiedotteet » Suunnittelu ja tekniikka » Ennätyssuuret Alihankinta 2012 -messut alkavat Tampereella tiistaina 18.9.

Tampereen Messut

Ennätyssuuret Alihankinta 2012 -messut alkavat Tampereella tiistaina 18.9.

Julkaistu: 14.09.2012 klo 20:54
Julkaisija: Tampereen Messut

TEOLLISUUDEN YKKÖSMESSUILLA ON 890 NÄYTTEILLEASETTAJAA

Historian suurimmat kansainväliset Alihankinta-messut alkavat Tampereella ensi viikon tiistaina 18.9.2012. Suomen merkittävin teollisuuden messutapahtuma on tänä vuonna suurempi kuin koskaan aikaisemmin. Messuilla on ennätykselliset 890 näytteilleasettajaa 17 eri maasta ja tapahtuman näyttelypinta-ala on yli 13 600 neliötä. Kolmipäiväiset messut esittelevät yli 2000 uutta innovaatiota ja luovat maamme ainoana tapahtumana läpileikkauksen koko Suomen teollisuuteen.

Messujen avajaiset järjestetään tiistaina 18.9. klo 9.30 alkaen Tampereen Messu- ja Urheilukeskuksen pääaulassa. Tapahtuman avaa EK:n Yrittäjävaltuuskunnan kansainvälistymisryhmän puheenjohtaja ja Sacotec-yhtiöiden toimitusjohtaja Antti Zitting. Suomen Osto- ja Logistiikkayhdistys ry palkitsee avajaisissa Vuoden Alihankkijan ja Vuoden Päähankkijan. Avajaisten jälkeen pidettävässä tiedotustilaisuudessa kuullaan aiemmin varmistuneiden puheenvuorojen lisäksi Teknologiateollisuus ry:n pääekonomistin Jukka Palokankaan ajankohtainen katsaus talouden tilanteesta ja näkymistä.

TIEDOTUSTILAISUUS MEDIALLE tiistaina 18.9.2012 klo 10.30–11.30, Mars (Seminaarikeskus, 2. krs)

Alihankinnan kilpailukyky – tarua vai totta?
Kotimaisen alihankintateollisuuden kehittyminen ja megatrendit.
Mistä ollaan tulossa ja minne ollaan menossa?
Elinkeinoelämän keskusliiton EK:n Yrittäjävaltuuskunnan kansainvälistymisryhmän puheenjohtaja, toimitusjohtaja Antti Zitting, Sacotec-yhtiöt

Talouden tilanne ja näkymät
pääekonomisti Jukka Palokangas, Teknologiateollisuus ry

Vuoden Päähankkija 2012
LOGY ry:n palkitseman yrityksen katsaus alan näkymiin

Vuoden Alihankkija 2012
LOGY ry:n palkitseman yrityksen katsaus alan näkymiin

Pk-yritysten uusi rooli hajoavissa suomalaisissa arvoketjuissa
Teknologiateollisuus ry:n TRIOplus-seminaarissa pohditaan keskiviikkona alueellisten toimitusverkostojen hajoamista ja suomalaisten pk-yritysten uutta roolia.
ryhmäpäällikkö Harri Jokinen, Teknologiateollisuus ry

Toimitusjohtajat opiskelijoiden tentissä - case Vivago
Teknologiateollisuus ry:n avajaispäivänä järjestämässä Toimitusjohtajat tentissä -tapahtumassa kuuden yrityksen johtajat vastaavat opiskelijoiden kysymyksiin ja antavat uravinkkejä.
toimitusjohtaja Katja Kääriä, Vivago Oy

Mediamateriaalit, kuten messujärjestäjän ja näytteilleasettajien lehdistötiedotteet, uutuustuotetiedot sekä kuvamateriaalit löytyvät tapahtuman nettisivuilta osoitteesta www.alihankinta.fi.

Alihankinta-messujen lehdistötiedotteet
Alihankinta-messujen englanninkieliset ja venäjänkieliset lehdistötiedotteet
Näytteilleasettajien lehdistötiedotteet
Uutuustuotetiedot
Alihankinta-messujen logo ja banner
Tampereen Messujen kuvapankki
Median akkreditoitumislomake

Monipuolinen ohjelmasisältö – seminaareissa nostetaan esille kansainvälistyminen ja vienti

- Messujen pääteemana on vienti ja kansainvälistyminen. Aihetta käsitellään laajasti tiistaina 18.9. klo 12.00–14.50 Vienti ja kansainvälistyminen pk-sektorilla – onnistuneita esimerkkejä -seminaarissa.

- Teknologiateollisuus ry on monipuolisesti mukana messuilla. Esimerkiksi Toimitusjohtajat tentissä -tapahtumaan tiistaina 18.9. klo 15.00 alkaen osallistuu noin 100 insinööriopiskelijaa, jotka tenttaavat Peter Nymanin johdolla toimitusjohtajia siitä, minkälaisia töitä alalla on tulevaisuudessa tarjolla, minkälaisella osaamisella pärjätään maailmalla ja miten näihin tulevaisuudennäkymiin voi varautua jo opiskeluaikana. (Pdf-kutsu on liitteenä. Tilaisuus on avoin vain kutsuvieraille ja medialle.).

- Teknologiateollisuuden TRIOplus-seminaari pidetään keskiviikkona 19.9. klo 12.30–16.15 otsikolla ”Alueelliset toimitusverkostot hajoavat, mitä tilalle?”.

- Enterprise Europe Network toteuttaa torstaina 20.9. kansainvälisen yrityskontaktitapahtuman Subcontracting B2B Matchmaking 2012.

- Osastoilla on monipuolista ohjelmaa muun muassa WRC-kuljettaja Jari-Matti Latvalan vierailusta työvaatemuotinäytöksiin ja erilaisiin kilpailuihin. Messu- ja somistusalan liitto ry ja Tampereen Messut Oy valitsevat Paras messuosasto -kilpailun voittajat avajaispäivänä.

- Tutustu Alihankinta-messujen koko seminaaritarjontaan ja osastoilla tapahtuvaan ohjelmaan

Alihankinta 2012 -messut ovat avoinna tiistaina 18.9. ja keskiviikkona 19.9 klo 9–17, torstaina 20.9. klo 9–16. MESSUINFO

Median akkreditoituminen messuille osoitteessa www.alihankinta.fi (Media)
Median akkreditoitumislomake

Alihankinta-messut esittelevät metalli-, elektroniikka-, muovi- ja kumiteollisuutta, teollisuuden ICT-ratkaisuja sekä näiden alojen suunnittelua ja konsultointia. Messuille tänä vuonna osallistuvat näytteilleasettajamaat ovat Belgia, Espanja, Intia, Iso-Britannia, Italia, Itävalta, Kiina, Latvia, Liettua, Portugali, Puola, Ruotsi, Saksa, Slovakia, Suomi, USA ja Viro. Ulkomaalaisia näytteilleasettajia on yli 70. Messuilla käy vuosittain noin 16 000 alan ammattilaista, joten kävijämäärällä mitattuna Alihankinta on Euroopan toiseksi suurin alan tapahtuma. Tampereen Messut Oy järjestää messut pääyhteistyökumppaneidensa Teknologiateollisuus ry:n, Kumiteollisuus ry:n ja Suomen Osto- ja Logistiikkayhdistys LOGY ry:n kanssa.

LISÄTIEDOT: www.alihankinta.fi

Tampereen Messut Oy, www.tampereenmessut.fi