Etusivu » Tiedotteet » Paperiteollisuus » Serlan uudet tuotteet: valkoinen on uusi vihreä

Serla

Serlan uudet tuotteet: valkoinen on uusi vihreä

Julkaistu: 08.10.2012 klo 11:26
Julkaisija: Serla

Suomalaisten suosikkipehmopaperiperhe päivittyy. Serlan uudistuneet valkoiset wc- ja talouspaperit ovat pehmeitä ja käytännöllisiä, ympäristönäkökulmaa unohtamatta. Tuotteet pakataan uusiutuvasta raaka-aineesta valmistettuun Triogreen-muoviin.

­­Serlan uudet, raikkaan valkoiset wc-paperit on valmistettu ensikuitua ja kierrätyskuitua yhdistäen, talouspaperit taas puhtaasti ensikuidusta. Ensikuidun eli sellun käyttö vähentää tuotantoprosessissa syntyvän kaatopaikkajätteen määrää. Kuitu saadaan tukkipuun kasvatuksen oheistuotteena syntyvästä puuaineksesta, joka on peräisin ympäristöä säästävästi ja kestävästi hoidetuista metsistä. Käytetyn puukuidun alkuperä on aina tiedossa.

– Usein ajatellaan, että kierrätyskuidusta valmistettu kellertävä tai harmahtava pehmopaperi on ainoa todella ekologinen valinta. Halusimme tuoda Serla-brändin alle ympäristöä mahdollisimman vähän kuormittavat tuotteet myös valkoisen paperin ystäville, kertoo Serlan brändijohtaja Mia Ropponen Metsä Tissuelta.

Ympäristöasioiden lisäksi uusien pehmopapereiden laatuun, pehmeyteen ja käytännöllisyyteen on kiinnitetty erityistä huomiota.

Serlan valkoisten wc- ja talouspapereiden muovikääreen raaka-aineena ei käytetä öljyä, joka on uusiutumaton luonnonvara. Sen sijaan pakkausmateriaali valmistetaan uusiutuvasta sokeriruo’osta. Käyttöominaisuuksiltaan täysin perinteistä muovia vastaava Triogreen-muovi voidaan myös kierrättää ja hävittää polttamalla.

– Triogreen-muovin hyödyntäminen tuotteiden pakkauksissa tekee meistä edelläkävijän pehmopaperivalmistajien joukossa. Serlan uudet tuotteet ovat maailman ensimmäiset Triogreeniin pakatut wc- ja talouspaperit, Ropponen täsmentää.

Uudet wc- ja talouspaperit löytyvät jo kaupoista. Suomessa myytävät Serla-pehmopaperit valmistetaan Metsä Tissuen tehtaalla Mäntässä.

Serlan pehmopaperituotteet:
- wc-paperit: valkoinen ja keltainen
- talouspaperit: valkoinen koko- ja puoliarkki
- nenäliinat
- siivouspaperi
- käsipyyhe
- pefletti

Tuotetiedot
Serla valkoinen wc-paperi, 8 rullaa, hinta 3,35–4,29 €
Serla valkoinen talouspaperi, 4 rullaa, hinta 1,99–2,50 €

- Tietoa Triogreen-pakkausmateriaalista
- Tietoa pehmopapereiden tuotantoprosessista
- Tuotekuvia

Tuotenäytteet ja kuvapyynnöt: Viestintä Oy Drum, Jaana Kiesiläinen, jaana.kiesilainen@drum.fi, p. 050 341 0807.

Lisätiedot: Mia Ropponen, brändijohtaja, Metsä Tissue Oyj, mia.ropponen@metsagroup.com, p. 0400 957 420

www.facebook.com/serlaorava

www.serla.fi

Ympäristöystävälliset Serla-tuotteet tekevät arjesta paremman. Tuoteperheeseen kuuluu wc-papereita, talouspapereita, siivouspapereita, nenäliinoja, käsipyyhkeitä sekä laudeliinoja. Osoituksena ympäristöystävällisyydestä Serlan tuotteille on myönnetty pohjoismainen ympäristömerkki, Joutsenmerkki. Serlaa myydään Suomessa, Pohjoismaissa ja Baltiassa.

Metsä Tissue tuo korkealaatuisilla pehmo- ja ruoanlaittopapereillaan mukavuutta kuluttajien, loppukäyttäjien ja asiakkaiden jokaiseen päivään. Se on Euroopan johtava koti- ja suurtalouksien pehmopaperituotteiden toimittaja ja maailman johtava ruoanlaittopapereiden toimittaja. Sen päätuotemerkit ovat Lambi, Serla, Mola, Tento, Katrin ja SAGA. Metsä Tissuella on tuotantoa kuudessa maassa, sen liikevaihto vuonna 2011 oli 970 miljoonaa euroa ja se työllistää noin 3 300 henkilöä.  Metsä Tissue on osa Metsä Groupia. www.metsatissue.com